Skip to main content
Beantwoord

Wel verbinding geen internet op laptop (win 11)

• 24 januari 2025
  • 11 reacties
  • 173 keer bekeken

Goedemorgen,

Vorige week is om experia box 12b uitgevallen omdat de stroomkabel kapot was gegaan (dit is een bekend probleem bij KPN). Hiervoor hebben we een nieuwe kabel ontvangen.

Sindsdien heb ik echter meer niet dan wel internet op mijn werklaptop. Hierop staat windows 11. Deze laptop heb ik sinds vorige week dinsdag, maar de problemen zijn pas gestart nadat onze experia box ermee stopte.

Ik heb gisteren het hele netwerk hier in huis gereboot. Dus experia box reset, superwifi reset (2 punten) en experia wifi (2x bedraad) reset. Daarna werkte de wifi op mijn laptop weer. Vanochtend loop ik echter tegen hetzelfde probleem aan.

Een hotspot werkt overigens wel.

Weet iemand de oplossing voor dit probleem?

Indien nodig heb ik (een zelfgemaakte) tekening van ons netwerk

Beste antwoord door Remco van KPN

Dan zou je even hier naar kunnen kijken Evelien:

Bekijk origineel

11 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6937 reacties
  • 27 januari 2025

Dat is wel vreemd Evelien, het concentreert zich dus specifiek op de laptop en op andere apparaten werkt het internet wel gewoon? Dan lijkt me dit toch een lokaal probleem. Hoe oud is deze laptop?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 14 februari 2025

Hoi Remco, 

Na heel wat gepuzzel is het nog steeds niet in orde helaas. 

De laptop is nieuw, heeft windows 11 en heeft deze wifi driver: Intel (R) Wifi 6E AX211 160 MHz

Zo nu en dan maakt hij verbinding en die verbinding is dan rechtstreeks met de modem zover ik de thuis app van KPN en in het modem zelf kan zien.

Ik heb het ip adres via waar connectie wordt gemaakt gereserveerd vanochtend maar dit lijkt niet de oplossing te zijn.

Mijn netwerk ziet er zo uit:

Ik heb ook al ergens gelezen dat de driver juist een oudere versie moet zijn.

Bekakeld werkt het wel (deze kabel is aangesloten op de experia wifi).

Bedankt voor het meedenken.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6937 reacties
  • 14 februari 2025

Heel vreemd. Ik kan hem niet helemaal duiden dan Evelien, want op het oog zie ik geen enkele belemmeringen. Je kan nog even kijken of er een specifieke driver van de fabrikant beschikbaar is voor de Wifi-kaart.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8320 reacties
  • 14 februari 2025

Beste ​@Evelien78 en als je de laptop bekabeld aansluit, gaat het dan wèl goed?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 14 februari 2025

Yes, bekabeld werkt prima. Connectie valt dan soms weg als ik laptop dichtklap.

dank je wel!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 27 februari 2025

Ik heb vanochtend een unifi access point erbij gezet. met dit access point maakt de laptop probleemloos wireless verbinding.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6937 reacties
  • 28 februari 2025

Fijn dat het dan gelukt is Evelien maar dat zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn. Het klinkt alsof er een bepaalde Wifi-modus/techniek aanstaat op het modem waar de laptop niet mee overweg kan die dan ontbreekt op het accespoint. Maar dat blijft speculeren zo op een afstand.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 februari 2025

Helaas is de unifi geleend en is het geen permanente oplossing.

kan ik met mijn huidige kpn apparatuur ook een apart access point maken?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6937 reacties
  • Antwoord
  • 28 februari 2025

Dan zou je even hier naar kunnen kijken Evelien:

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 10 maart 2025

Ik heb nu Extra Wifi ingesteld op 5GHZ, dit lijkt stabiel te blijven. Alleen zou ik heel graag begrijpen waarom dit nu wel lijkt te werken.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6937 reacties
  • 10 maart 2025

Ik schat zelf toch een driver issue met de laptop in maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen Evelien. Ik ben wel blij dat het nu wel werkt!

Reageer