Skip to main content

Beste allemaal,

Graag zou ik willen weten welke apparaten met welke router/accesspoint zijn verbonden in mijn netwerk.

Mijn situatie:
-Experiabox V10 in de meterkast (Wifi staat aan) 
-Netgear Nighthawk R7000 als accesspoint ingesteld in de bijkeuken (dit is voor wifi in de tuin)
-KPN Wifi versterker op de bovenverdieping

Nu wil ik graag kunnen zien of mijn apparaten met de Experiabox zijn verbonden of toch met de Netgear of KPN AP. Ik gebruik namelijk voor alle wifi punten dezelfde SSID.
Nu dacht ik dit te kunnen zien door in te loggen op het betreffende apparaat maar dat geeft geen duidelijkheid. Als ik bijvoorbeeld inlog op de KPN wifi versterker geeft deze eigenlijk alle apparaten aan die verbonden zijn met mijn netwerk. Hetzelfde geldt als ik inlog op de Netgear en Experiabox. Overal ben ik dus verbonden met dezelfde apparaten.

Dat is toch raar? Als ik inlog op de KPN wifi versterker zou deze toch alleen de apparaten moeten tonen die ook werkelijk met de versterker verbonden zijn?
Kan iemand mij vertellen wat er verkeerd gaat / wat ik fout doe? 

Als ik bijvoorbeeld inlog op de KPN wifi versterker geeft deze eigenlijk alle apparaten aan die verbonden zijn met mijn netwerk.

Ja, dat is een vreemde bug van de oude KPN WiFi "versterker".

Gelukkig staat er achter elk apparaat in het overzicht of deze via een LAN poort verbonden is of via WLAN. Alleen de laatste moet je dan tellen.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat de Netgear soortgelijke indicaties laat zien, de V10 doet dat in ieder geval ook. (Als ik me goed kan herinneren SSID-1 en SSID-5)


Reageer