Skip to main content

Hallo,

Experiabox (v9) hangt in de meterkast bij de voordeur. Om achterin de achtertuin wifi te hebben (nu geen ontvangst)wil ik een MT2360 in de schuur inprikken (bekabeld werkt goed daarmee heb ik al getest) en daar een routertje aan verbinden.

Wat voor routers zijn dan geschikt? En hoe moet hij dan ingesteld worden? 

Zou ik ook zo’n zwart kastje KPN Experia Wifi aan de MT2360 kunnen verbinden? Of moet zoiets perse rechtstreeks bedraad aan de Experiabox?

Zou er iemand van KPN kunnen reageren? Het is voor de kinderen i.v.m. hun online lessen dus ik zou het graag snel voor ze in orde willen maken.

Een kabel door de gang (muren zijn al afgewerkt) de kelder in en ingraven in de tuin is nu geen optie dus ik moet iets draadloos verzinnen...


De wachttijd is minimaal 48 uur en het is ook nog eens Pasen dus dat duurt wel even. Sowieso een accespoint nemen en geen router. De experia wifi's zijn prima. Het blijft een kwestie van proberen.  Het is een houtje touwtje oplossing en wordt niet ondersteunt vanuit kpn. 


Geen router! De Experiabox is al een router en een 2de router in hetzelfde netwerk levert allerlei beperkingen en moeilijk gedoe op.

Wat u nodig heeft is een accespoint. Bij KPN noemen ze die een "versterker". Zoals bijvoorbeeld de SuperWifi's. Of de Experia WiFi's.

Maar als uw kinders op een laptop werken, dan kan die ook gewoon bekabeld aangesloten worden.

Er zijn overigens ook powerlines met ingebouwd wifi. Heeft u daar al eens naar gekeken?

Plaatje van bol.com. Die dingen zijn niet verkrijgbaar bij KPN. Ik heb er geen ervaring mee. 


Bedankt voor jullie antwoorden!

De adapters met wifi had ik vanochtend ook gezien. We hebben echter een setje KPN MT2360; 1 aangesloten op de modem en eentje bij de TV. Dit omdat een kabel trekken naar de TV ook niet mogelijk is. Daar heb ik er ook nog eentje extra van liggen.

Ik weet niet of je bij dat bestaande setje ook zomaar 1 wifi Devolo of TP-link erbij kunt doen. Moet dat ook niet een set zijn of herkennen ze de KPN set wel?

En ik moet ook een beetje op de prijs letten natuurlijk. Zo’n Experia Wifi kost 50 euro en ik heb nog zo’n MT2360. 

Het wifi verhaal is overigens omdat we rondom de schuur in de tuin dan ook wifi hebben vandaar dat ik niet alleen bekabeld in de schuur als oplossing wil. 


Ik lees net onderstaand over de Experia WiFi kastjes. Dat zou dan betekenen dat we dan geen wifi meer in huis hebben…

 

Let wel op dat bij alle modellen behalve de V10a de ingebouwde Wifi in de Experia Box wordt uitgeschakeld


Ik lees net onderstaand over de Experia WiFi kastjes. Dat zou dan betekenen dat we dan geen wifi meer in huis hebben…

 

Let wel op dat bij alle modellen behalve de V10a de ingebouwde Wifi in de Experia Box wordt uitgeschakeld

Ja dat klopt. Zo werkt dat bij de versterkers van KPN. Dan zult u er dus 1 extra moeten kopen voor in huis.

Als u echter een wifi oplossing van een ander merk aanschaft, dan heb je dat probleem niet.


Ik lees net onderstaand over de Experia WiFi kastjes. Dat zou dan betekenen dat we dan geen wifi meer in huis hebben…

 

Let wel op dat bij alle modellen behalve de V10a de ingebouwde Wifi in de Experia Box wordt uitgeschakeld

Ja dat klopt. Zo werkt dat bij de versterkers van KPN. Dan zult u er dus 1 extra moeten kopen voor in huis.

Als u echter een wifi oplossing van een ander merk aanschaft, dan heb je dat probleem niet.

 

Ok, dus als ik een access point koop bij een it/electronicaketen dan ben ik er.

Ga ik daarnaar op zoek, bedankt! Dan koop ik tenminste niks dat uiteindelijk niet werkt :-)


Ik zelf heb een tp-link eap225. Kost ongeveer 70 euro. Er zijn er goedkoper. Zo ongeveer in elke prijsklasse is wel wat te verkrijgbaar.


Ik zelf heb een tp-link eap225. Kost ongeveer 70 euro. Er zijn er goedkoper. Zo ongeveer in elke prijsklasse is wel wat te verkrijgbaar.

 

Grappig, keek net naar exact dezelfde met de bedoeling om wat reviews te lezen en na overtuiging aan te schaffen. Gaat deze hem nu zeker worden. Bedankt allemaal, kan hier wel een slotje op.


Ik zelf heb een tp-link eap225. Kost ongeveer 70 euro. Er zijn er goedkoper. Zo ongeveer in elke prijsklasse is wel wat te verkrijgbaar.

 

Grappig, keek net naar exact dezelfde met de bedoeling om wat reviews te lezen en na overtuiging aan te schaffen. Gaat deze hem nu zeker worden. Bedankt allemaal, kan hier wel een slotje op.

 

Even ter afsluiting voor mensen die een oplossing zoeken: bovenstaand werkt perfect.

TP-Link aansluiten op je experiabox. Dan is hij benaderbaar op je computer.

Je kunt dan je SSID en wachtwoord e.d. naar wens instellen, evt software updaten.

Daarna adapter ergens inprikken en daar de TP-Link op aansluiten en klaar.


Dank voor deze reactie, Chevy! Fijn dat je dit nog even hebt laten weten :)