Skip to main content

Goedendag,

 

Ik wil deze porten openen voor mijn playstation 4, Maar moet ik dan de 

Internal host van playstation pakken of Internal host van mijn laptop?

Het verschil is eerste is laptop 2de is me ps4 maar moet ik die van me laptop of ps4 selecteren bij

internal host enige verschil is laatste cijfer 1 en 5.

192.---.2.1

en 

192.---.2.5

3074, 3478-3479, 3659, 6000

80, 443, 1935, 3478-3480, 3659, 10000-10099, 42127

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Bij het gebruik van een gameconsole is het verstandiger om UPnP te gebruiken.

Het kan namelijk zijn dat een nieuw spel ook weer andere poorten nodig heeft en dat wordt automatisch geregeld m.b.v. UPnP.

UPnP kan je als onderstaand aan zetten.


Heb ik al geprobeerd heeft niks geholpen ik blijf laggen in mijn games. Misschien dat je iets meer in detail kunt gaan over de internal host? Weet niet wat daar moet komen te staan?

ip adres van playstation? of van je laptop?


Heb ik al geprobeerd heeft niks geholpen ik blijf laggen in mijn games. Misschien dat je iets meer in detail kunt gaan over de internal host? Weet niet wat daar moet komen te staan?

ip adres van playstation? of van je laptop?

Dat je lag ervaart heeft niets met UPnP en/of port-forwarding te maken.

De internal host is jouw playstation en daar zou je dan dus het LAN IP adres van jouw playstation moeten invullen.

Maar vergeet alsjeblieft port-forwarding en zet UPnP IGD aan, dat doet precies hetzelfde maar dan automatisch en alleen voor de op dat moment benodigde poorten. 


Ik heb upnp al geprobeerd maar heeft niet geholpen en wil alles proberen ik heb 500 mbit abonnement maar blijf laggen ook met upnp aan. En ik lagg alleen maar met fifa 20.


Wat zou ik dan bij external host moeten zetten of kan ik die open laten?


Wat zou ik dan bij external host moeten zetten of kan ik die open laten?

Dat heb ik je al aangegeven maar nogmaals, vergeet die port-forwarding en gebruik UPnP.


maar upnp werkt niet voor speed lagg (bij mij)


Port forwardings dan waarschijnlijk ook niet.


Ik heb wat geprobeerd met port forwarding en heb er nog maar 1x last van gehad in laatste uur inplaats van elke keer elke minuut


Het blijft slecht is het niet op te lossen dan?


Het blijft slecht is het niet op te lossen dan?

In ieder geval niet door port-forwardings te maken.


@wjb als port forwarding niet help upnp en dmz niet dan weet ik persoonlijk niet wat ik nog meer zou kunnen proberen.


als port forwarding niet help upnp en dmz niet dan weet ik persoonlijk niet wat ik nog meer zou kunnen proberen.

UPnP, port-forwarding en DMZ hebben ook helemaal geen invloed op lag, lag heeft met hele andere dingen te maken.

Heb je al contact gezocht met de leverancier van het spel?


als port forwarding niet help upnp en dmz niet dan weet ik persoonlijk niet wat ik nog meer zou kunnen proberen.

UPnP, port-forwarding en DMZ hebben ook helemaal geen invloed op lag, lag heeft met hele andere dingen te maken.

Heb je al contact gezocht met de leverancier van het spel?

ja en hun vertelde me om te porten te openen omdat packages makkelijker doorkomen.


ja en hun vertelde me om te porten te openen omdat packages makkelijker doorkomen.

Dat is een onzin antwoord, ook datacommunicatie is wat die poorten betreft binair, het gaat goed of het gaat niet.


@wjb We hebben gebeld met kpn en hun wisten helaas geen optie we krijgen nu in plaats van v12 een v10 kijken of probleem dan nog aanhoud. Kan de v10 experia box even hoge snelheden halen als v12? (bedraad)?


Kan de v10 experia box even hoge snelheden halen als v12? (bedraad)?

Ja, beide hebben 1Gbps poorten.


Reageer