Skip to main content
Antwoord

Welke kant moet ik 4G antenne buitengebied op richten?

• November 25, 2020
  • 9 reacties
  • 582 keer bekeken

Hallo allemaal, 

ik heb een 4 g buitengebied ontvanger met een grote metalen buitenantenne met twee ijzeren armen van ongeveer een meter die 95 cm boven elkaar gemonteerd zijn. 
mijn vraag is het volgende: richt ik die antenne met zijn armen richting de zendmast of zet ik ze er juist haaks op? Zie mijn prachtige tekening….😬

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door mrGanesha

De antennes zoals je die getekend hebt zijn zogenaamde Yagi-antennes. Deze moeten altijd met de as richting de zender gericht worden. De linker tekening is dus de juiste.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@Buiten antenne 4 g Welkom op het forum. 

Voor zover bij mij bekend verschilt dit per antenne. Maar ik moet zeggen dat ik hier niet super veel kennis van heb. Hier wordt wel meer uitleg gegeven over 4G antennes en het gebruik hiervan. 

mrGanesha
Slimmerik
  • Antwoord
  • December 1, 2020

De antennes zoals je die getekend hebt zijn zogenaamde Yagi-antennes. Deze moeten altijd met de as richting de zender gericht worden. De linker tekening is dus de juiste.

Dankjewel Rutger,

lik heb de link bekeken, maar ze geven net niet genoeg informatie.

Dankjewel Mr Ganesha,

hier kan ik iets mee. Top!

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@Buiten antenne 4 g Klopt helemaal wat @mrGanesha zegt.

Piet.

• Nieuwkomer
  • February 15, 2023

• Nieuwkomer
  • February 15, 2023

Ik zou beginnen met de juiste afstand tussen de antennes….

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 15, 2023

Denk je niet dat dit na 2 jaar nu wel is opgelost @Emil777 ???

• Nieuwkomer
  • February 15, 2023

Dat weet je maar nooit 😂 

Ik kwam deze topic toevallig tegen toen ik op zoek was naar informatie, dat kan voor anderen ook zo zijn dus zelfs als het is opgelost kan de informatie nog anderen dienen