Skip to main content
Antwoord

Welke SFP+ module heb ik nodig?

• June 2, 2025
  • 6 reacties
  • 178 keer bekeken

Hallo, 

Ik heb vandaag de sleutels gekregen van mijn nieuwe huis met KPN Glasvezel. Alleen zover ik het kan zien heeft niemand hier eerder KPN gehad als provider. Er hangt nu nog namelijk een ont/gpon (vermoed odido). Volgende week woensdag komt een KPN monteur langs. Maar ik ga mijn netwerk draaien op de UCG Fiber. De vraag is of ik nu een SFP+ module kan kopen en glas direct op de SFP poort aansluiten. Zo ja wat voor module heb ik dan nodig? 

Beste antwoord door Marlon92

De KPN monteur is al afgesproken? Dan heeft het geen zin om nu zelf iets te knutselen. Want KPN laat dan je abonnement pas starten op de dag dat de monteur komt. Dus je krijgt nu geen verbinding. 

6 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • June 2, 2025

dat zal er een beetje aan liggen of je een AON glasverbinding krijgt of een XGS-PON verbinding.

waarom gebruik je niet gewoon de (O)NT van KPN? en ga je met RJ45 naar UCG Fiber? als er dan een keer iets met de Glas (O)NT is, kun je gewoon KPN bellen om dit op te lossen.

Zover ik het weet is het AON glasverbinding.
RJ45 is wat mij betreft ook prima, maar het lijkt erop dat er nu alleen een GPON (ONT) ligt van Odido. Zover ik het weet heeft de vorige bewoner alleen maar Odido Glasvezel gehad en nooit KPN. Enige wat ik nu zou kunnen doen (volgens mij) is om Glas direct in de UCG Fiber te stoppen of wachten tot volgende week op een KPN monteur. Als ik dan met een SFP module ook kan werken dan heb ik al een werkende verbinding. 

Het is een optie waarvan ik dacht laat ik het even onderzoeken, scheelt weer wachten voor mij 😉

• Antwoord
  • June 2, 2025

De KPN monteur is al afgesproken? Dan heeft het geen zin om nu zelf iets te knutselen. Want KPN laat dan je abonnement pas starten op de dag dat de monteur komt. Dus je krijgt nu geen verbinding. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 2, 2025

Precies wat ​@Marlon92 zegt. De verbinding gaat dan pas in op het moment dat wij langs komen. 

Prima, dat is dan ook duidelijk dan wordt het gewoon wachten tot de monteur is langs geweest. 😁

Bedankt voor de reacties allemaal.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Welkom op de online KPN Community ​@HerrSteinbergen Volgens mij ben je goed geholpen door mede leden. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust! Zoals je ziet denken o.a. KPN monteurs met je mee.