Skip to main content

Ik wil van mijn switch een kabel leggen naar mijn televisie kastje.Ik zie door de bomen het bos niet meer.Welke kabel kan ik het beste kopen Cat 5 of cat 6.Wij hebben de zwarte nieuwe modum.?

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Cat 6 of 6a.


Moet ik nog speciaal ergens naar kijken???

 


Is dit dan bijvoorbeeld de goede kabel


Hoi @wendyvk1976 ,

Als het kan zou ik een cat6(A) CU FTP kabel kiezen, dat is eigenlijk het beste wat er is.

Deze bijvoorbeeld: https://www.allekabels.nl/cat6-kabel/15546/1285736/netwerkkabel-cat-6a-sftp.html


In principe is dit een goede kabel, maar ... dit is een CCA kabel. Dat houd in dat de aders van aluminium zijn met een dun laagje koper. Hier op het forum lopen er een paar die zeggen dat dit troep is en je beter een 100% koper kabel kunt kiezen 😁

Beetje het verschil tussen Mercedes en Skoda. Mercedes is beter, maar met een Skoda kom je ook waar je wezen wilt hoor 👍


 Hier op het forum lopen er een paar die zeggen dat dit troep is en je beter een 100% koper kabel kunt kiezen 😁

 

Haha, ik ja😂

Maar jij bent het vast niet met me eens gezien je onderste zinnen😉

 


 Hier op het forum lopen er een paar die zeggen dat dit troep is en je beter een 100% koper kabel kunt kiezen 😁

 

Haha, ik ja😂

Maar jij bent het vast niet met me eens gezien je onderste zinnen😉

 

Ik moet zeggen dat ik zelf ook altijd voor 100 % koper kies. Maar ik heb ook een aantal CCA kabels in het netwerk die ik ergens bij gekregen heb. En die doen het ook prima. Om het te classificeren als "troep" vind ik onzin.


Het werkt vaak wel prima hoor, maar als mensen hier om advies voor ethernetkabels vragen raad ik toch CU aan.


Cat 6a is zwaar overdreven voor interactieve tv en voegt niets toe. Belangrijker is kwaliteit en ga dan inderdaad het liefst voor 100% koper maar een mindere gaat ook gewoon werken.

PS KPN levert zelf cat5a bij de decoders. Ook dat werkt prima. Maar als je nu kunt kiezen is cat6 ruim voldoende. 


Wat fijn alle antwoorden..vind het wel moeilijk welke keuze ik moet maken..Ik ben namelijk al jaren aan het klote met  het internet bij ij in huis.Iedere maand is er wel iets.Nu wil ik dus de tv bekabelen zodat alles bekabeld is.Dan zou de wifi het toch moeten gaan doen.Moedeloos word ik ervan🥺🥺


... dit is een CCA kabel. Dat houd in dat de aders van aluminium zijn met een dun laagje koper. Hier op het forum lopen er een paar die zeggen dat dit troep is en je beter een 100% koper kabel kunt kiezen 😁

Beetje het verschil tussen Mercedes en Skoda. Mercedes is beter, maar met een Skoda kom je ook waar je wezen wilt hoor 👍

Tja, je kunt natuurkundige eigenschappen negeren, en ongenuanceerde uitspraken daarover bagatelliseren. Het gaat gewoon om de harde feiten van die eigenschappen, waardoor men onder de minimale eigenschappen komt om connecties nog betrouwbaar over te zetten. Zo simpel is het.

(Het gros van alle bekabelde problemen m.b.t. connecties komt daaruit voort).


... dit is een CCA kabel. Dat houd in dat de aders van aluminium zijn met een dun laagje koper. Hier op het forum lopen er een paar die zeggen dat dit troep is en je beter een 100% koper kabel kunt kiezen 😁

Beetje het verschil tussen Mercedes en Skoda. Mercedes is beter, maar met een Skoda kom je ook waar je wezen wilt hoor 👍

Tja, je kunt natuurkundige eigenschappen negeren, en ongenuanceerde uitspraken daarover bagatelliseren.

Och ... dat kun je van Skoda ook zeggen, dat die gemaakt is van materialen waarvan de "natuurkundige eigenschappen" minder goed zijn. Maar zoals ik al zei: je komt er ook mee op je bestemming.

Het gaat gewoon om de harde feiten van die eigenschappen, waardoor men onder de minimale eigenschappen komt om connecties nog betrouwbaar over te zetten. Zo simpel is het.

(Het gros van alle bekabelde problemen m.b.t. connecties komt daaruit voort).

Onzin.


@wendyvk1976 je hoort het, de heren hier eisen dat je voor 100% koper gaat, dus neem dan deze:

Ik vind die site van allekabels.nl eigenlijk maar een rare site. Je kunt niet rechtsstreeks naar een bepaald artikel linken...


Bedankt Nick.Hier heb ik wat aan🙏🙏🙏👍