Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een experia box V10 en wil daarbij 2 superwifi schotels aansluiten voor beter wifi bereik. Echter hardware.info heeft dit onderzocht en het schijnt dat de superwifi pas zijn functie heeft bij de experia box v10a of 12! 

 

Ik quote uit het onderzoek van hardware.info

‘je zou denken dat de twee steunpunten samen met je KPN-router een mesh-netwerk zouden vormen, maar dat is momenteel nog niet het geval. Op termijn - de verwachting is begin 2021 - zullen er modemrouters van KPN beschikbaar zijn die dit ondersteunen, maar nu is dat nog niet het geval. Het huidige mesh-netwerk dat de SuperWifi-punten opzetten bestaat dus enkel uit de SuperWifi-nodes zelf. Daarom nemen ze van alle Experia Boxen tijdens de installatie de wifi-credentials over en schakelen ze de wifi van de Experia Box uit (behalve van de v10a en v12). Dit omdat je anders met twee netwerken naast elkaar blijft zitten, wat natuurlijk geen aanrader is. Bij de v10a en v12 worden wel de wifi-credentials automatisch overgenomen door de SuperWifi-punten, maar wordt het uitzenden van het wifi-netwerk door de box zelf niet automatisch uitgeschakeld. Dit moet je zelf doen, maar je wordt hier niet op gewezen tijdens de installatie.’

 

https://nl.hardware.info/artikel/9951/2/kpn-superwifi-superlatief-op-de-hoge-band-techniek-en-ontwerp

Kortom dan heeft het nog niet de juiste en beste functionaliteit als je een andere modem hebt dan de v10a of 12. 

 

Ik zou hier graag duidelijkheid over willen voordat ik de superwifi ga aanschaffen…..

 

Ik zie graag een reactie tegemoet.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Lvdwijk

Welkom op het KPN Forum en bedankt voor je interesse in KPN SuperWifi. Het is natuurlijk altijd goed om je even grondig in een product te verdiepen, alvorens je het aanschaft. 

KPN SuperWifi werkt in combinatie met een KPN Experiabox v8, v9, v10 of v10a modem. De SuperWifi punten nemen de Wifi-functionaliteit van je Experiabox geheel over. Je hebt dan ook altijd twee of meer SuperWifi punten nodig. Één SuperWifi punt plaats je (bekabeld) bij je Experiabox, de andere (draadloos) op een locatie waar je het Wifi signaal wilt verbeteren. Hierdoor kan je (ook met een V10 Experiabox) van de volledige functionaliteiten van KPN SuperWifi gebruikmaken, waaronder Mesh, Roaming en Bandsteering. Daarmee wordt er een deken van Wifi gecreëerd door je hele huis. De wifi punten werken slim met elkaar samen, verdelen de bandbreedte en zorgen ervoor dat je steeds met de beste signaal verbonden bent. Dit zorgt ervoor dat je altijd optimaal gebruik maakt van de wifi snelheid in je huis, zonder haperingen.

Meer informatie vind je in onze webshop, daar kan je de SuperWifi punten desgewenst ook direct aanschaffen. Mochten er aanvullende vragen over zijn, stel die gerust. 

 


dat klopt niet,nu 2 kpn mensen gesproken met de v10 heb ik nu 3 netwerken mijn oude en de 2 superwifi punten volgens de kpn medewerkers kan dat niet anders.


dat klopt niet,nu 2 kpn mensen gesproken met de v10 heb ik nu 3 netwerken mijn oude en de 2 superwifi punten volgens de kpn medewerkers kan dat niet anders.

Kan wel anders: WiFi op de Experiabox uitschakelen. Dan heb je 1 netwerk.


met de knop op het modem? dank en groet

 


Sterker nog, de wifi op de V10 zou juist automatisch uit moeten gaan tijdens de installatie van de Superwifi-punten, op die manier blijft er nog maar één netwerk over met meerdere access points die met elkaar praten. Al regelmatig op een V10 de Superwifi's geïnstalleerd en dat is wat er altijd gebeurd.


dat weet ik via een kpn medewerker maar nummer 2 weet hier weer niets van, feit blijft dat dat niet gebeurd niet bij v10 of v8, alles volgens instructies geinstalleerd !


dus wat nu?


Als je nu alle apparaten eens reset en de installatie volledig opnieuw begint. Dus modem resetten, SuperWifi's resetten en dan alles weer aansluiten met de Thuis App


opnieuw gedaan,reset etc. zelfde resultaat, oud en nieuw netwerk naast elkaar !


Wat doet het WiFi ledje op de Experiabox? 

Brand het of is het uit?


alles brand


sorry, herstel brand dus niet!!


Hertstel hoeft ook niet te branden, maar wireless zou ook uit moeten gaan. Zou je eens de resetknop en de herstelknop willen inhouden tot het modem opnieuw opstart?


Ok, met herstel bedoelde ik dat wireless dus niet brandt, dus wat is de herstelknop? Dan kan ik dat doen.

dank voor de reactie! 


Als de wireless niet brandt, dan is dat goed. Dan betekent het dat de wifi op de V10 dus uit staat, dat moet ook. De wifi loopt dan volledig via de SuperWifi punten. Je sluit een punt aan op het modem via een kabel. De andere kun je dan elders plaatsen waar deze nog connectie heeft met het eerste punt. Of je sluit deze ook bekabeld aan. 


dank voor uw reactie, dat snap en begrijp ik maar mijn oude netwerk (onder dezelfde naam)bestaat dus nog steeds naast het wifipunt netwerk(met de naam van het superwifipunt).?!Ik kan dus kiezen welke ik wil gebruiken……..

 


Als je dan eens inlogt op de V10. Staat daar het netwerk aan? En geeft deze nog wel internet? Want je moet eigenlijk alleen die van de SuperWifi gebruiken. 


Dan is WiFi op het modem uitgeschakeld!


De WiFi supers staan wel aan .


Foto’s verstuurd 


hoe kan ik dit wissen, foutje van mij.

 


graag mijn account verwijderen z.s.m.


ik wil afgemeld worden op het forum, graag bericht hiervan,z.s.m

en dat mijn inhoud gewist wordt


Een moderator kan dit regelen, wacht s.v.p. zijn/haar reactie af.

 


Op verzoek van de gebruiker zijn/haar account verwijderd.