Skip to main content

Goedendag, we hebben een Experia box V10 met glasvezelverbinding. Op twee verdiepingen hebben we een wifi-versterker met daarna een iTV-kastje. Daarnaast nog een verdieping met nu alleen een wifi-versterker.

Op die verdieping willen we wat aanpassen. Zo wil onze zoon een vaste lijn voor internet en onze dochter wil graag TV. Dit alles moet dan gaan via de enkele datakabel die naar hun verdieping gaat.

Werkt de volgende oplossing? Op de datakabel sluit ik een switch aan, deze switch zorgt dan voor de vaste lijn voor internet, daarnaast zorgt de switch dan voor verbinding met de wifi-versterker met daarachter het iTV-kastje?

Zo nee, suggesties verneem ik graag. NB de V10 zit al vol, dus een extra kabel trekken heeft geen nut. Daarnaast heb ik geen loze leidingen meer.

Hallo @Paul Rom , een geschikte switch moet IGMP snooping ondersteunen. Te koop in de thuiswebshop van KPN.

Dan kun je daar de tv decoder van KPN op aansluiten.

Succes.

 


Ja. Uiteraard. Maar de switch moet wel igmp snooping ondersteunen. Zoals bijvoorbeeld deze:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052