Skip to main content
Vraag

Werkt mesh van Experia Box V10 samen met Experia Wifi?

• November 15, 2025
  • 8 reacties
  • 78 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste,

ik heb een vraag over de recente updates van de v10 naar V10.C.25.08.03 en de Experia wifi versterkers naar EW.C.25.07.04. Ik las dat de v10 nu ook mesh ondersteunt, klopt dat? 
ik zag dit wel alleen staan in combinatie met de superwifi punten, niet direct met de Experia wifi punten. 

Dus mijn vraag werkt de v10 nu samen in één mesh netwerk met de Experia wifi versterkers?

ik hoor het graag,

8 reacties

• November 15, 2025

Dat klopt, als beiden de laatste KPN software hebben nemen de Experiawifi de instellingen van de v10 over.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 15, 2025

Duidelijk, ik heb hier 3 Experia wifi versterkers. Een bij het modem, een op de 1ste verdieping en één op de 2de verdieping. Die bij het modem kan ik nu dus weg halen omdat het modem deze over kan nemen? De mesh blijft dan dus goed werken (modem + de twee resterende Experia wifi’s) en heeft geen gevolgen oid?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 15, 2025

Bij de modem kun je de EW verwijderen, anders storen de beide wifi's elkaar.

De EW die je bij de modem verwijderd hebt kun je op een andere plek zetten waar je aanvullende wifi nodig hebt.

• November 15, 2025

De mesh blijft dan dus goed werken (modem + de twee resterende Experia wifi’s) en heeft geen gevolgen oid?

De roaming waar het in dit geval  omgaat zal inderdaad blijven werken. Er zijn wel wat berichten waar het met deze specifieke combinatie niet helemaal goed gaat. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

Ik heb de Experia Wifi er tussenuit gehaald.
Ik merk nu inderdaad dat ik soms geen internetverbinding heb, terwijl ik wel ben verbonden.
Ik zie dat mijn telefoon bijvoorbeeld wel verbinding heeft met het apparaat (wifi-symbool met 3 streepjes), maar ik krijg geen verbinding met het internet. Ik kan dan geen webpagina's oid openen.
Als ik dan mijn wifi even uit zet op mijn telefoon, en vervolgens weer aan zet, dan werkt het weer.. 

Kan dit komen doordat mijn telefoon tijdens het lopen door het huis van een experia wifi naar de V10 verbind, dat hier iets nog niet helemaal goed gaat? Of waar kan dit aan liggen?

• November 18, 2025

Het is inderdaad mogelijk dat de roaming niet ideaal werkt. Staat de wifi in de v10 aan en heeft alles de meest recente software? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

Wifi op de v10 staat inderdaad aan.  
Ooh ik zie nu dat de v10 een nieuwe update heeft. Ik zal deze installeren en kijken hoe hoe het hierna allemaal werkt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Helaas blijft het regelmatig niet goed werken. Zodra ik in de buurt kom van de V10, maakt hij hier verbinding mee. Op mijn telefoon zie ik dat er verbinding is (wifi logo is aanwezig), maar desondanks heb ik soms geen internet. Ik moet het wifi op mijn telefoon uitzetten, en daarna weer aan. Dan werkt het vaak weer! 
Wie kan mij helpen? Wat moet ik doen?