Skip to main content

Kan ik met deze converter mijn kpn pakket installeren ? ik kom over van ziggo en wil graag over coax aansluiting  gaan.    MuxLab 500306 - COAX over UTP

KPN en coax gaan niet samen. 


KPN en coax gaan niet samen. 

Ja wel hoor, ik gebruik al jaren voor twee tv’s over Coax 3 st. MoCa MA32 Teleste coax adapters EOC-03. Er zijn overigens veel meer typen o.a. deze


Hallo @luudmanen 

 

Nee, het type wat je noemt gaat niet werken, die zijn om het coax signaal via UTP op een andere plek te krijgen.

Wat wil je precies bereiken, er bestaan wel MoCa adapters om UTP via coax te transporteren.
Die zijn vooral handig als er bijvoorbeeld alleen een coax kabel vanaf de meterkast naar de woonkamer ligt en die kabel niet makkelijk te vervangen is.


Hallo, jaaaa ik heb alleen coax thuis. Dus wil idd via een omweg naar mijn nieuwe kpn modem. En liefst niet te duur 🙈

 


Het goedkoopste is die coax te vervangen door UTP kabels, als die coax via buizen loopt is dat meestal vrij eenvoudig te doen.

MoCa adapters zijn niet echt goedkoop, die Berrie noemt is niet meer leverbaar maar type EOC-05 kan je hier vinden voor € 59.
Let op, je hebt er minimaal 2 nodig, dat is dus al € 118.


Nu zag ik deze op marktplaats: (

2 nieuwe voor 60 euro) Hirschmann INCA 1G Internet coax adapter..

Is dit ook een optie?


Nu zag ik deze op marktplaats: (

2 nieuwe voor 60 euro) Hirschmann INCA 1G Internet coax adapter..

Is dit ook een optie?

Zeker wel, goed product.


Nu zag ik deze op marktplaats: (

2 nieuwe voor 60 euro) Hirschmann INCA 1G Internet coax adapter..

Is dit ook een optie?

Zeker wel, goed product.

Top! Ik heb er dan 2 nodig als ik het goed begrijp?

Bedankt voor de snelle respons! 


Nu zag ik deze op marktplaats: (

2 nieuwe voor 60 euro) Hirschmann INCA 1G Internet coax adapter..

Is dit ook een optie?

Zeker wel, goed product.

Top! Ik heb er dan 2 nodig als ik het goed begrijp?

Bedankt voor de snelle respons! 

Voor het aansluiten van één tv heb je aan twee genoeg, voor twee tv’s heb je drie nodig. 

https://id.nl/huis-en-entertainment/computer-en-gaming/netwerk/hirschmann-inca-1g-gigabit-over-de-televisiekabel


Ik heb bij de kinderen boven google cromecast op de tv. Dan kan ik toch ook via de kpn tv app kijken? Doen ze nu ook met mijn ziggo app

 


Ik heb bij de kinderen boven google cromecast op de tv. Dan kan ik toch ook via de kpn tv app kijken? Doen ze nu ook met mijn ziggo app

 

Google Cromecast werkt via Wifi, daar hoef je, mits een goed Wifi signaal, geen kabel(s) voor te trekken, met een smart tv al helemaal niet. De KPN web tv app doet het prima (als je een abonnement hebt natuurlijk, maar die heb je nu van Ziggo neem ik aan)  


Yep, zeg bedankt vor de duidelijkheid. Zal er nu wel uitkome ! Thanks again!