Ik wend mij tot het forum omdat ik enerzijds hoop op een antwoord, maar anderzijds ook zodat ik niet steeds mijn verhaal opnieuw hoef te typen. Dat heb ik de afgelopen week namelijk erg vaak moeten doen :')
In december zijn wij verhuisd. KPN verhuisde met ons mee en alles is aangesloten door een monteur. Sinds onze verhuizing in december kregen wij last wifi problemen. Het signaal was prima en ik kan altijd verbinden, maar meerdere malen per dag verliest de wifi de internetverbinding op alle apparaten.
Er is hiervoor uiteindelijk een monteur geweest die 2 Experia Wifi apparaten heeft geïnstalleerd en wifi op de V10 heeft uitgeschakeld. Probleem was verholpen! 2 maanden zorgeloos internetten :)
Vorige week (om precies te zijn 15 maart), kreeg ik een SMS van KPN dat zij tussen 2.00 en 7.00 het netwerk in mijn buurt verbeteren en ik hier hinder van kan ondervinden. Sinds deze datum heb ik weer de klachten zoals ik ze in december ook had. Er is weer een monteur geweest en deze heeft enkel wifi op de V10 uitgeschakeld. Dit stond namelijk weer aan. Helaas heeft het niet geholpen.
Wat ik al heb geprobeerd, na afloop van veel verschillende chats. Alles zonder positief resultaat:
- De experiabox V10 naar fabrieksinstellingen resetten en de Experia Wifi's afkoppelen. Wifi weer via de experiabox gebruiken zoals het standaard is ingesteld.
- Ook de Experia Wifi's resetten en opnieuw aansluiten, weer via hier op wifi
- Het wifinetwerk op de experia wifi's 2 namen geven (2.4g en 5) met beide een ander wachtwoord.
- Ditzelfde later ook geprobeerd op de v10
- Nogmaals ALLES gereset en geen enkel apparaat met wifi laten verbinden behalve mijn eigen telefoon om zeker te zijn dat het niet in 1 van mijn apparaten zat. Ook geen resultaat.
- Meermaals de wifi tuner doorlopen, tevens ook handmatig via het admin paneel de kanalen gewijzigd
Inmiddels ben ik ten einde raad en komt er volgende week weer een monteur. Dit duurt echter nog 6 dagen.
Ik zal hier na afloop in ieder geval een update plaatsen, maar hoop dat er in de tussentijd ook nog iets is dat ik kan proberen. Dit is namelijk erg hinderlijk.
Oja, vaak is het zo dat als ik TV kijk, de tv even 1 seconde hapert. Dit is dan het startschot en het moment waarop wifi de netwerkverbinding verliest en alle apparaten de melding geven dat er mogelijk geen netwerk beschikbaar is.
Wellicht zit er iets niet goed in mijn experiabox??