Skip to main content

Ben overgestapt naar glasvezel 200/200 in de hoop dat ik dan  in werkelijkheid ca 100/50 zou hebben. 
Echter de snelheid is nog leger dan mijn oude standaard abonnement van 50/5.

 

Dicht bij de router ( een Expedia box  V8) haal ik soms 40/40, maar meestal is het 30/30 of minder.

Hallo @CCup , hoe heb je de snelheid gemeten, bekabeld of draadloos, draadloos meten is zinloos voor een goede indicatie van de snelheid die binnen moet komen.

Meet je snelheid met 1 computer rechtstreeks op het modem aangesloten en ver alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Verder heeft de V8 alléén 2,4-band voor de wifi en staat nu binnen in het modem waarchijnlijk op kanaalbreedte 20, je zou de kanaalbreedte kunnen wijzigen in 20/40, auto of alleen 40 voor een hogere snelheid, maar 200 zal je via de 2.4-band nooit halen.

 

 


Beste Jan,

Bedankt voor je reactie.

Klopt, bekabeld heb ik ca 180/190, maar als WIFI met de laptop ca 40,45 en met de IPAD soms 20,25 maar meestal lager. Zou een Experian Box V12 een hogere wifi snelheid geven?


Hallo @CCup , KPN ruilt geen modems om die niet defect zijn.

Je zou aanvullend een dual-band wifi accesspoint aan kunnen schaffen die dus beide banden ondersteunt.

Met de 5.0-band moet je hogere snelheden kunnen behalen dan bij de 2.4-band, alleen de reikwijdte van de 5.0-band is korter, je moet dus wat dichter bij het accesspoint blijven zitten.

Succes.


Een monteur van KPN heeft het opgelost door een nieuwe V10 ( helaas geen V12) te installeren. 


Een monteur van KPN heeft het opgelost door een nieuwe V10 ( helaas geen V12) te installeren. 

Nou... je hoeft niet zo jaloers te zijn hoor. Er blijken nog wat kinderziektes in die KPN Box te zitten. Chromecast die telkens kwijt is enzo...