Skip to main content

Als de Box12 de wifi6 op 160Mhz staat, dan kloppen soms de linksnelheid die getoond wordt in de box12 niet met de werkelijkheid. 

 

Ik ben verbonden als Desktop en de wifi staat op 160Mhz, dus het zou rond de 2400 moeten zijn en geen rond de 1200 (dat is 80Mhz). Heb ook al soms dat die moeilijk verbind met de 160Mhz op 5Ghz. Als ik m dan op 80Mhz terug zet, dan verbind die wel met 5Ghz. Maar gelukkig ervaar ik dit probleem nu al sinds een week ongeveer niet meer.

 

Dit valt me ook pas op sinds de update.

 

admin: eigen topic aangemaakt

Ik heb zojuist een eigen router aangeschaft met wifi6. Dus voor mij is dit niet meer van toepassing.


Ik heb de box12 weer in gebruik.

 

Als je de wifi instellingen opent, dan advanced, selecteer 5Ghz dan kun je daar de wifi ax op 160Mhz zetten. Echter werkt deze optie niet meer goed sinds de laatste update. Ben er inmiddels achter als die gewoon op 80Mhz staat, dat ik draadloos bijna 1Gbit haal. Dit zou niet moeten kunnen, omdat 80Mhz 1200Mbps zou moeten zijn, dat zou max 600 Mbit zijn. Als je hem op 160Mhz zet, dan gebeuren soms de raarste dingen. Soms gaat het een tijdje goed, maar iets zit er niet goed. Als ik hem op 80Mhz laat staan dan werkt het wel goed.