Skip to main content

Hi, ik kamp met een erg irritant probleem.

Ik heb een wifi access point in gebruik op de bovenverdieping. Die werkt goed voor 24-36 uur.
Daarna kan ik niet meer verbinden met WIFI omdat ik geen IP Adres krijg.

Misschien dat het aan dat Accespoint hardware ligt, dus een nieuwe accesspoint kopen..
Gedaan, zelfde probleem.

Ik heb een wifi router gekocht en die aangekoppeld. Zelfde probleem. 24 uur werkend, daarna geen verbinding meer mogelijk. Geen IP-Adres.

Pas als ik de experiabox (Model H369A) herstart, werkt alles weer, maar dat kost 10 minuten herstart tijd en heb in de tussentijd geen internet. (10 minuten boven zitten zonder baby monitor)

Zojuist naar de servicedesk gebeld en die zegt letterlijk: “We hebben onze eigen tests, die gaan goed, jouw box krijgt internet, dus wat ons betreft werkt de box naar behoren. Helaas geen support".

Ik heb sterk het vermoeden dat de DHCP functie vol/vast loopt.

Mijn volgende oplossing is dan ook een nieuwe experia-box, maar die krijg ik niet als KPN zelf geen problemen kan zien.

“De box werkt, dus u krijgt geen nieuwe box.”

Dus al zou dat ding smeulen, stinken of watdanook, zolang het internet heeft, “werkt de box”

 

Nu loop ik vast… Wat kan ik hier nog aan doen?

Is er een telefoonnummer die ik kan bellen om toch een nieuwe box te krijgen?

 

Groet Rik

Hallo @Rik 2 0800 0402


Hoi @Rik 2, welkom op ons forum!
Ben je er met mijn telefonische collega's bij 0800-0402 nog uit gekomen?
We denken anders graag even met je mee!
Ik ben wel benieuwd wat voor apparatuur je gebruikt en hoe je deze aangesloten hebt zitten!


Hi, ik kamp met een erg irritant probleem.

Ik heb een wifi access point in gebruik op de bovenverdieping.

Wat is het merk en type? Hoe is die aangesloten? Loopt er een kabel van de Experiabox naar het accesspoint? 

De Experiabox staat gewoon op standaard instellingen? U heeft niets ingesteld op de Experiabox? Een pc of laptop die rechtstreeks op de Experiabox is aangesloten werkt gewoon naar behoren?

U heeft geen WiFi versterkers van KPN? Het WiFi netwerk wat de accesspoint uitzend heeft een andere naam dan het WiFi netwerk wat de Experiabox uitzend?

Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis?