Zojuist met iemand van de klantenservice gesproken en samen tot de conclusie gekomen dat het WiFi in mijn woning in zijn geheel niet voldoet aan waar ik KPN maandelijks flink voor betaal. Er wordt 20Mb door de hele woning gegarandeerd maar zo nu en dan blijkt uit metingen dat ik niet eens de 1Mb haal… Ik gebruik een Dus om op mijn werkkamer ‘bekabeld’ te kunnen werken, maar die verbinding valt ook regelmatig weg.
Zitten aan de eettafel heb ik bijna helemaal geen WiFi, terwijl ik nog geen 8 meter verwijderd ben van het modem.
Tijdens het gesprek een meting gedaan die bij 9 Mb down stopte en niet verder wilde, bij een tweede meting ineens 30Mb.
Ik heb niet de mogelijkheid om een kabel te trekken en allerlei wifi-punten in huis neer te zetten. De DVS oplossing is al een lapmiddel dat af en toe werkt. Als ik die oplossing ook wil bij mijn werkplek bij de eettafel moet ik nieuwe DVS aankopen. Betalen voor een lapmiddel is natuurlijk al raar, maar dat mij nu wordt aangeboden om SUPERWIFI te krijgen met wel 50 euro korting, maar wederom geen garantie voor werkend internet is natuurlijk absurd.
De beste jongen aan de lijn kon niets betekenen, want hij was niet bijmachte mij iets ‘te geven’ vanuit zijn functie maar kon me ook niet doorverbinden naar iemand die dat wel kan. Advies: dien een klacht in. Samen gezocht naar klachtenformulier maar NERGENS te vinden. Alleen de mogelijkheid om een monteur te laten langskomen met een starttarief van 60 euro! KPN kan niet leveren wat het beloofd en voor het oplossen moet IK betalen!
Laatste advies: start een topic op het forum… Misschien kunnen ze daar iets… Dus bij deze. Wie kan mij echt helpen het WiFi in huis werkend te krijgen. Op het niveau waar ik me nu al scheel voor betaal. Ik neem alle producten bij KPN af. Thuis en mobiel. Misschien een concurrent?Â
Â