Skip to main content

ik heb deze week de kpn box 12 opgehangen en ingesteld.

de vaste internet verbinding is uitstekend. Maar de wifi is miserabel.

Het modem hangt op dezelfde plaats als voorheen het V8 modem van telfort.

Met dat modem heb ik nooit wifi problemen gehad. 

De led van de wifi op het modem knippert continu. Is dit normaal?

Ik heb de wifi test gedaan : verbeter eenvoudig u WIFI.

Uiteindelijk krijg ik het advies om maar de wifi monteur te laten konen a 50 euro.

Daar zullen we dan voorlopig maar niet op ingaan.

ik heb nog de volgende opmerking, ivm mijn nas heb ik de 5GHZ voorlopig uitgeschakeld.

De nas kan geen 5ghz aan. De nas heeft een vaste verbinding maar de camera's werken op wifi.

Mijn nas werkt goed, ben benieuwd als ik de 5ghz inschakel of ik dan problemen krijg.

kan iemand me nog advies geven.

Eerst zegt u dat uw NAS geen 5 GHz aan kan, vervolgens dat die bekabeld aangesloten zit. Als die bekabeld aangesloten zit, wat doet het er dan nog toe dat die geen 5 GHz aan kan? Helemaal niets. Want dat word dan überhaupt helemaal niet gebruikt.

Welke snelheid haalt u bij de WiFi manager?


de nas is vast aangesloten maar de camera's werken op wifi. er zijn er bij die ook 5ghz aankunnen.

IK heb ze en vast IP adres gegeven bij 2,4 mhz.

ik krijg de wifi manager alleen maar opgestart als ik bij het modem ga staan met mijn smartfone.

ik heb geen snelheid gezien bij de manager.

ik heb nog een andere app voor de wifi. deze geeft aan dat het wifi signaal ongv. -75 db is op 4 meter van het modem met een muur ertussen.

 


Je zou 5GHz wifi gewoon in moeten kunnen schakelen, jouw camera's moeten dsn gewoon blijven werken.

Installeer eens de app WiFi Analyzer op een Android telefoon of tablet en meet op de plekken waar je wifi wilt gebruiken eens de veldsterkte van de V12 op zowel 2.4GHz als 5GHz.

Hoeveel dBm meet je?

En hoeveel dBm meet je op 1,5 meter van de V12 met een zichtlijn naar de V12?


ik zou het eerst willen weten wat het betekend dat de wifi led op het modem knippert en niet continu brand.

De wifi analyzer gebruik ik al jaren. hij geeft de waarde van ongv -70 db bij ca 3 tot 4 meter van het modem met een muur ertussen.

Ik ga vanavond eens een rondgang maken met de analyzer eens kijken wat voor signaal ik overal heb.

Ik her er nu tijdelijk maar een extender tussen gezet bij het modem zodat de rest van de familie een beetje kan zappen


De wifi analyzer gebruik ik al jaren. hij geeft de waarde van ongv -70 db bij ca 3 tot 4 meter van het modem met een muur ertussen.

Dat is in ieder geval al veel te laag. Ik ben benieuwd naar de resultaten van die rondgang en ook die meting op 1,5 meter met zichtlijn.


Om een antwoordt te geven op je vraag, het signaal op 1,5 meter van het modem is ca -45DB.

De wifi manager brengt geen oplossing, krijg het advies om contact op te nemen met KPN. 3x getest.

Dit heb (nog) ik niet gedaan.

IK heb de 802ax uitgezet en 802 bgn ingeschakeld, Dit was nodig voor een oudere tablet (ca 4 jaar)

Tevens hek ik de Dlink router 842 weer bekabeld aangesloten op de eerste verdieping.

Hier is het signaal nu goed, moet dus alleen steeds omschakelen van wifi kanaal.

Op de beneden verdieping is het signaal nu ca -55 tot -65 db bij 5G.

Voorlopig laat ik het hier maar bij, om nu superwifi te kopen zie ik niet zitten, ik moet dan ook weer een switch plaatsen bij het modem.

Ik had wat meer verwacht van het v12 modem.

 

 


Om een antwoordt te geven op je vraag, het signaal op 1,5 meter van het modem is ca -45DB.

De wifi manager brengt geen oplossing, krijg het advies om contact op te nemen met KPN. 3x getest.

Dit heb (nog) ik niet gedaan.

IK heb de 802ax uitgezet en 802 bgn ingeschakeld, Dit was nodig voor een oudere tablet (ca 4 jaar)

Tevens hek ik de Dlink router 842 weer bekabeld aangesloten op de eerste verdieping.

Hier is het signaal nu goed, moet dus alleen steeds omschakelen van wifi kanaal.

Op de beneden verdieping is het signaal nu ca -55 tot -65 db bij 5G.

Voorlopig laat ik het hier maar bij, om nu superwifi te kopen zie ik niet zitten, ik moet dan ook weer een switch plaatsen bij het modem.

Ik had wat meer verwacht van het v12 modem.

 

 

Hoe is je ervaring nu heb je nog tips ?