Skip to main content
Antwoord

WiFi configuratie KPN Box 12 spontaan gereset naar fabrieksinstelling

• June 4, 2025
  • 2 reacties
  • 36 keer bekeken

Vanochtend rond 2:40 zijn de WiFi-instellingen van mijn Box12 ineens veranderd waardoor alle apparaten hun verbinding verloren. Het blijkt dat SSID en wachtwoord waren teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Erg onhandig. Komt dit vaker voor? Als dit echt nodig is zou ik graag vooraf een mailtje ontvangen, maar nog liever zou ik gewoon hebben dat updates zo worden uitgevoerd dat de WiFi-instellingen behouden blijven.

Ik zit nu op firmware V12.C.24.16.14 maar ik weet niet waar ik kan vinden wanneer die voor het laatst geüpdatet is.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Giwald, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Zoals ​@Marlon92 aangeeft, komt dit inderdaad wel eens vaker voor. Het is bij een reguliere update van KPN Software niet de bedoeling, maar het gaat wel eens mis. Als het goed is ontvang je van ons wel bericht wanneer we jouw modem updaten. Zo niet, laat dan in MijnKPN weten waarop we jou kunnen bereiken bij een volgende update. Je kunt ook onze Product Updates in de gaten houden. Hier kun je zien wanneer je een update kunt verwachten. Dan ben je in ieder geval een beetje voorbereid.

2 reacties

• June 4, 2025

Ja hoor, dit komt vaker voor. Dat was vroeger al zo. Het is niet de bedoeling. Maar helaas gebeurt het soms bij een update. Als je dat niet wilt: Fritzbox kopen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Giwald, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Zoals ​@Marlon92 aangeeft, komt dit inderdaad wel eens vaker voor. Het is bij een reguliere update van KPN Software niet de bedoeling, maar het gaat wel eens mis. Als het goed is ontvang je van ons wel bericht wanneer we jouw modem updaten. Zo niet, laat dan in MijnKPN weten waarop we jou kunnen bereiken bij een volgende update. Je kunt ook onze Product Updates in de gaten houden. Hier kun je zien wanneer je een update kunt verwachten. Dan ben je in ieder geval een beetje voorbereid.