Skip to main content
Wij willen graag wifi in onze tuinhuis hoe los ik dat het beste op zonder allemaal kabels te trekken



Admin: topic verplaatst naar juiste board

*titel aangevuld
Euhm... waar staat dat tuinhuis? Hoever vanaf de Experiabox?
Gaat zeker om dik 30 meter
Gaat zeker om dik 30 meter

Vergeet dat maar zonder kabel...



Je kunt een outdoor wifi accespoint tegen de gevel van je huis aanschroeven. Uiteraard wel met kabel verbonden. En dan eens kijken hoe het wifi is bij je tuinhuis.
Hallo @Devries1426 ,je kunt powerlines met wifi nemen, die steek je in het stopcontact, 1 bij de modem en 1 bij het tuinhuis, je stroomnet werkt dan als netwerkkabel.
Powerlines over 30mtr?? En waarschijnlijk verschillende electragroepen. Je kan het proberen maar succes is niet gegarandeerd.
Bj een normaal woonhuis met normale groepen is dat geen probleem, zelf heb ik 3 powerlines, elk op een andere groep, zonder problemen.
Dan nog over 30 meter electra kabel dan kan je er maar beter voor zorgen dat dit signaal op exact dezelfde kabel zit, als er al een stroomkabel naar dat tuinhuisje gaat, daar is niks over gemeld.

Dat het in de ene situatie werkt zegt niks over een andere situatie. Als je het werkbaar krijgt werkt het anders heb je boekensteunen.



Dan is een point to point verbinding ook een idee het kost wat maar dan heb je ook iets.

Hier een verslag over zo'n opstelling bij een KPN 500/500 glasvezel verbinding.
Hallo @Devries1426, welkom op het KPN forum. Goeie vraag, vooral met dit lekker weer heerlijk buiten zitten internetten. 30 meter is een fantastisch ruime tuin, alleen wel wat fors om met een draadloze internetverbinding te bereiken. Maar niet onmogelijk. Met de juiste apparatuur kun je het een en ander uitproberen. Zo te zien hebben hier al een aantal slimme forumgebruikers zich gemeld. Voor de hoogste kwaliteit verbinding is een UTP-kabel raadzaam. Je kunt dan in het tuinhuisje een acces point ophangen en je hebt WiFi vanaf het tuinhuisje.



Of de tip van Galdor, kost wat. Maar, dan heb je wel state of the art ;)



Laat je ons weten wat het wordt?
Nog een aanvullende vraag het gaat alleen om wifi, niet ook een TV ontvanger.
@Devries1426 wil echter geen kabels trekken.

Laten we eerst zijn/haar reactie afwachten.
Bbedankt voor jullie tips hier kunnen we zeker wat mee
Het gaatidd om wifi en een tv dat was ik vergeten
Als het om beide gaat veranderd het advies grotendeels dan krijgt bedraad echt de voorkeur. Via wifi kan je wel casten via de app en een chromecast, wil je daar een TV ontvanger plaatsen dan beveel ik toch een utp kabel aan beschermd in een pvc pijp kan dit bovengronds langs een schutting of naast bestrating.



Ik begrijp dat dit niet de gewenste oplossing is voor het eind doel wel het beste. Of tv het via de straal verbinding goed gaat doen durf ik niet te zeggen. Bij elke oplossing is IGMP de term waar je op moet letten bij hardware keuzes dit moet worden ondersteund voor het beste resultaat.
Hey @Devries1426, het is hier al een tijdje stil. Ik sluit me aan bij Galdor. Wanneer je naast WiFi ook nog tv wilt kijken is een UTP-kabel zeker een must. Het is even werk, maar dan heb je er ook veel en lang plezier van 🙂

Reageer