Skip to main content

Ik zou graag willen weten hoe ik dat moet doen, verbinden via dvs. Ik heb geen mogelijkheid om een kabel te trekken (bij de bouw pijp verstopt getaakt) Misschien kan iemand mij het op een simpele manier uitleggen. Alvast bedankt.

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic
Ā 

Een pijp die verstopt blijkt te zijn na na de bouw is gewoon garantie en moeten ze gewoon herstellen.

Een Experia WiFi via een dvs aansluiten is verre van ideaal.Ā 


Is een huurhuis en we wonen er pas, maar het huis is al 15 oud.

Ā 


ik wil de Experia wifi gebruiken in combinatie met DVS
Ik zou graag willen weten hoe ik dat moet doen, verbinden via dvs. Ik heb geen mogelijkheid om een kabel te trekken (bij de bouw pijp verstopt getaakt) Misschien kan iemand mij het op een simpele manier uitleggen. Alvast bedankt. Gert

Ā 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt
topic samengevoegd met bestaand topicĀ 

Ā 


Je kunt dan beter investeren in de super wifi's. De kans dat je het goed werkend krijgt is zeer klein.

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


HalloĀ @gert.visser50, wat goed dat je ons hier al hebt gevonden. Welkom!Ā Heel zuur dat de pijp verstopt is geraakt.


Een DVS functioneert via de elektra en is daarom aan storingsbronnen zoals; dimbare lampen, een lekkende opladers etc. onderhevig en kan daardoorĀ - na verloop van tijd- minder goed het signaal doorgeven.Ā Voor de beste kwaliteit sluit je daarom de Experia Wifi of KPN Super Wifi rechtstreeks aan op het modem :)Ā 

Kun je ook op een andere manier een kabel trekken?Ā 


Hallo Nadia, een kabel trekken kan altijd, maar dan heb een losse kabel door de kamer en willen we liever niet. Wat is het voordeel van de super wifi ten opzichte van de experia? Mijn wifi is erg onstabiel varieert van 1 blokje naar 2 blokjes en zelden haal ik maximaal.


Als ik televisie zou kijken via de Kpn app, dan heb ik de itv kastjes niet meer nodig toch? Moet dan alleen stabiel internet verbinding zien te krijgen.


Als ik televisie zou kijken via de Kpn app, dan heb ik de itv kastjes niet meer nodig toch?Ā 

U haalt er nu iets anders bij wat er niets mee te maken heeft. U kunt tv van kpn niet opzeggen, want dan werkt de itv app ook niet meer.


Is een huurhuis en we wonen er pas, maar het huis is al 15 oud.

Ā 

Gert,

Een huis van 15 jaar oud is in data begrippen gewoon nieuw. Je huurt het huis dus inclusief alle gemakken en daar hoort anno 2020 volgens mij toch echt wel een TV aansluiting bij.Ā 

In geen enkel huis zitĀ de TV aansluiting op de plek die je in de toekomst wilt hebben. (Meestal geldt dat ook nu niet behalve als je zelf de bouwtekening hebt aangeleverd).Ā 

De kabelbuis zit dus verstopt. Ik denk dat je dan toch echt even bij je huisbaas aan de bel moet trekken dat er een primaire voorziening niet aanwezig is.Ā 

Volgens mij is het meest normaal dat de KPN Experiabox in de meterkast zit bij het binnenkomspunt (ISTRA) van de telefoon en TV verbinding. En dan een kabel naar de woonkamer via een buis waar een SetTopBox (ontvanger in KPN jargon) kan worden aangesloten. (Dit geldt voor alle providers dus ook voor Ziggo hoewel die een ander soort kabel gebruiken en het ook zonder SetTopBox kunnen op de CI+).Ā 


De kabelbuis zit dus verstopt. Ik denk dat je dan toch echt even bij je huisbaas aan de bel moet trekken

Ja, ook wel eens, best een goede tip van Cor! Als de huurbaas / woningcorporatie hierin helpt, scheelt dat je enorm veel gedoe natuurlijk :)Ā 


Ik heb contact gehad met de woningbouwvereniging maar die hebben er geen behoefte aan om de buis open te maken, maar bieden een oplossing die ik niet acceptabel vind. Ik kan nu kiezen om het te houden zoals het is onstabiel internet of Experia wifi via dvs wat niet echt schijn te werken of misschien super wifi?


Ik heb contact gehad met de woningbouwvereniging maar die hebben er geen behoefte aan om de buis open te maken, maar bieden een oplossing die ik niet acceptabel vind.

Wat voor "oplossing" is dat dan wel?


Een kabel trekken uit de slaapkamer.


Het is angstig stil geworden na mijn laatste reactie, maar ik heb nog steeds k.. internet. Wat kan ik doen met super wifi? Nick83, ik wil kpn niet opzeggen maar ik wil kijken of ik via internet tv kan kijken zonder kastje of kabels.

Ā 


Dan kunt u die tv beter direct aan de dvs koppelen. Niet aan eerst aan een Experia WiFi en dan de tv via WiFi verbinden.

Een kabel trekken uit de slaapkamer.

Slaapkamer beneden? Langs de muur omhoog en waar komt die dan boven uit?


Ik heb nu dvs meterkast en dvs naar itv kastje. Ik wil geen kabels langs muren of los in de kamer. Ik lees overal dat men tv kijkt viia de KPN app op de tv en geen kabels of kastjes maar met slecht internet gaat dat nooit goed.

Ā 

Ā 


Als de coax-kabels van goede kwaliteit zijn (retourgeschikt), dan is een MoCa-setje het overwegen waard. Ik gebruik zelf een setje Inca adapters van Hirschmann tot grote tevredenheid.


Sorry Hkoster1, ik ben niet zo technisch kunt u uitleggen hoe dat is aangesloten?


Sorry Hkoster1, ik ben niet zo technisch kunt u uitleggen hoe dat is aangesloten?

Eigenlijk net zo als een setje DeVolo-adapters, alleen gaat het signaal nu over de bestaande coax-kabel. Er is dus een adapter nodig in de meterkast, en de andere in de hoek van de livingroom waar de kabelaansluiting zit.Ā 


Sorry Hkoster1, ik ben niet zo technisch kunt u uitleggen hoe dat is aangesloten?

Eigenlijk net zo als een setje DeVolo-adapters, alleen gaat het signaal nu over de bestaande coax-kabel. Er is dus een adapter nodig in de meterkast, en de andere in de hoek van de livingroom waar de kabelaansluiting zit.Ā 

Heeft @gert.visser50Ā coax kabels dan? U begint daar over, maar ik lees daar verder niets over.


Ik heb nu dvs meterkast en dvs naar itv kastje. Ik wil geen kabels langs muren of los in de kamer. Ik lees overal dat men tv kijkt viia de KPN app op de tv en geen kabels of kastjes maar met slecht internet gaat dat nooit goed.

U wilt dus de situatie zoals die nu is, maar alleen de tv ontvanger weg? Heeft u een smart tv waarop u apps kunt installeren? Van Samsung of LG? Van nog maar een paar jaar oud?


Inderdaad, ik heb geen coax kabel na de meterkast houd het op.


Nick83, ik heb nog geen goede tv, maar dat kan geregeld worden. Als ik die tv heb zou dan de wifi versterker genoeg zijn of beter de super wifi?


Ik durf er niets over te zeggen. Ik weet niet of het goed gaat werken. Zowel van de Experia WiFi via dvs als van de SuperWiFi's kan ik niet zeggen of dat gaat werken. Hangt van de situatie af.

De tv gewoon rechtstreeks met een kabel op de dvs aansluiten wilt u niet?


U kunt de Experia WiFi's of SuperWiFi's tot 14 dagen na aankoop terug sturen, dan krijgt u uw geld terug.


Reageer