Skip to main content

Hoe laat ik de Wifi Experia Versterker dezelfde naam overnemen van het gewone wifisignaal? Bij de eerste keer installeren was het aanvankelijk gelukt. Maar nu krijg ik alleen een nieuwe netwerknaam, met apart password, terwijl het juist zo handig is als het allemaal hetzelfde is. 

 

Hoi @Christiaan75, welkom op ons forum!
Dat hoort hij ook automatisch te doen!
Als hij toch een eigen naam blijft houden kun je hem terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren!

Welk type modem heb je trouwens? Bij ieder modem behalve de V10a wordt het wifi van je experiabox namelijk uitgeschakeld als je wifiversterkers gebruikt.


Bedankt! Ik heb zo'n V10a. Inmiddels weet ik wat er gebeurt: van dat modem heb ik ooit de naam zelf gewijzigd. De Wifi Experia Versterker krijgt automatisch de oorspronkelijke naam en passwordcode, niet de aangepaste. Daar valt mee te leven. In theorie kun je de instellingen van de Experia in via een IP-adres, naar het schijnt, maar in de praktijk lukt mij dat niet. Dus laat ik het zo. 


Instellingen aanpassen op de Experia WiFi's gaat via http://192.168.2.150. U kunt die site niet openen?


Inderdaad, ook niet als ik firewall tijdelijk uitschakel bij Norton. En ik gebruik geen proxy.


U kunt wel inloggen op de Experiabox? Dan kunt u daar bij de aangesloten apparaten zien welk ip de Experia WiFi's gekregen hebben. 


Kijk eens aan, dat is zowaar gelukt. Nu alsnog dus dezelfde naam door het hele huis. Thnx, Nick!