Skip to main content

Sinds een paar dagen schakelt de experiabox V10 automatisch het WIFI kanaal uit. Re-start, fabrieksinstelling, alles geprobeerd maar niets werkt om het WIFI kanaal langer dan 1 minuut aan te laten staan. Hierdoor de WIFI versterker van de 1e ETAGE maar op de begaande grond gezet zodat er toch nog iets van WIFI signaal is. Thuiswerken is lastig met deze WIFI.   

Hallo @A.B. heb je de WiFi versterker(s) soms ook sinds een paar dagen?

Bij het installeren van de Experia WiFi of de Super WiFi wordt automatisch de wifi van de Experia Box v10 uitgeschakeld. Dat is dus zo bedoeld. De Experia Box werkt namelijk niet samen met de fast roaming / bandsteering van de wifi versterkers. In jouw geval heb je dus 1 extra wifi versterker nodig.


Hallo RBxx, 

Nee de WIFI versterkers heb ik al veel langer en dit is nooit een probleem geweest tot aan een paar dagen geleden. Na een nachtelijke stroomstoring is het probleem ontstaan en kan ik (zonder de WIFI versterker beneden) geen normaal gebruik maken van de WIFI. (kan mijn verlichting, verwarming, etc. niet meer bedienen) Dus de oplossing moet zijn om nog een WIFI versterkers aan te sluiten ?   


Hallo @A.B. een extra wifi versterker kan de snelste oplossing zijn, maar ook een andere verdeling van de locatie(s) van de versterkers. Houdt er alleen rekening mee dat de Experia v10 niet ‘meedoet’ met de wifi.

Nog even voor de zekerheid, het is dus geen Experia Box v10A (let op de A)? Want die zou wel mee moeten werken met de wifi versterkers.


Nee het is echt een V10 en geen V10A.

Wel vreemd dat het altijd heeft gewerkt en nu niet meer.

 

Bedankt voor de informatie.


Welke wifi versterker heb je? de witte vierkant of de kleine zwarte vierkant?


Nee het is echt een V10 en geen V10A.

Wel vreemd dat het altijd heeft gewerkt en nu niet meer.

 

Bedankt voor de informatie.

Ik vermoed zomaar dat er nog een oude software versie op uw Experiabox stond, na de stroomstoring zal die bij het opstarten de nieuwe software geïnstalleerd hebben.


Probeer eerst je verlichting en je verwarming maar eens te koppelen aan het WiFi wat uw versterker nu uitzend. Als dat lukt pas een 2de versterker aanschaffen. Als het niet lukt, dan kunt u misschien beter ergens anders een accespoint halen.


Ik heb een zwarte experia Wifi en daar werkt alles nu wel op. Ik ga maar even kijken of ik voor boven een andere ga aanschaffen. 

Bedank voor alle reacties en meedenken.Â