Skip to main content
Antwoord

Wifi gaat regelmatig naar onwerkbare lage snelheid KPN Box 12b en 2 SuperWifi punten

• June 4, 2025
  • 5 reacties
  • 59 keer bekeken

Ik heb nu al een lange tijd problemen met de WIFI voorziening hier in huis, ik heb de Box12b en twee stuks SuperWIFI punten maar dat werkt maar even totdat de gehele snelheid naar een onwerbaar minimum gaat, TV signaal heeft geen problemen.

Na een herstart van het modem werkt het weer even maar stort na verloop van tijd het WIFI signaal weer in elkaar, SUPERWIFI punten zijn voor mij SUPERSLECHT WIFI.
Modem heeft al een paar keer een total reset gehad en SUPERWIFI punten zijn al een paar keer opnieuw geconfigureerd, helpt even voor 1 dag of zo.

Ik begin het een beetje zat te worden met de WIFI voorziening via de KPN Box12b

Beste antwoord door Denise van KPN

Wat vervelend dat jouw wifi verbinding niet helemaal optimaal werkt, ​@Fred Jansen. Goed dat je de KPN Community gevonden hebt, want wij denken graag met je mee.

Als eerste raad ik je aan om onze Wifi Manager eens te proberen. Dit is een online tool die je, vanaf een laptop of mobiele telefoon, kunt doorlopen in je huis om te kijken hoe je wifi is, en of die verbeterd kan worden. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. Meer informatie over wat de Wifi Manager is en doet vind je in ons Wifi Manager topic.

Biedt dit nou niet direct de oplossing? Neem dan ook eens dit topic met meer tips om problemen met wifi op te lossen eens door.

5 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat vervelend dat jouw wifi verbinding niet helemaal optimaal werkt, ​@Fred Jansen. Goed dat je de KPN Community gevonden hebt, want wij denken graag met je mee.

Als eerste raad ik je aan om onze Wifi Manager eens te proberen. Dit is een online tool die je, vanaf een laptop of mobiele telefoon, kunt doorlopen in je huis om te kijken hoe je wifi is, en of die verbeterd kan worden. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. Meer informatie over wat de Wifi Manager is en doet vind je in ons Wifi Manager topic.

Biedt dit nou niet direct de oplossing? Neem dan ook eens dit topic met meer tips om problemen met wifi op te lossen eens door.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 6, 2025

De WIFI manager heb ik al vele keren gebruikt, na een herstart en het zoeken naar een minst druk WIFI kanaal werkt het weer voor ern dag of zo maar het euvel komt dan weer opnieuw naar boven, als ik dan de internet snelheid meet dan is dat meestal 360kbps, na een herstart is dat dan weer zo'n 150mbps.Ik heb het 12b modem al verschillende keren geinitialiseerd en ook de Super wifi punten opnieuw geinitialiseerd zoals bij een nieuwe installatie.Ik weet niet meer waar ik moet zoeken en verdenkt het 12b modem, hoe kan ik hiervoor assistentie krijgen?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

360 Kpbs, dat is geen snelheid om over naar huis te schrijven. Ervaar je deze dips ook in de bekabelde internetverbinding? Dan raad ik je aan om deze check te doorlopen: Wifi of internet doet het niet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 12, 2025

Geen probleem met bekabeld internet, het is enkel de WIFI die instort, inmiddels contact gehad met de KPN klantenservice die besloten hebben een nieuw modem op te sturen.Morgen maar eens uitvinden of dit een verandering geeft.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik ben benieuwd of een nieuw modem voor verbetering zorgt. Laat je het weten? 😊