Skip to main content

Hallo,

Na lang een stabiel wifi netwerk in huis te hebben gehad is het sinds de verhoging van 100 mbit naar 200 mbit zeer wisselvallig. In eerste instantie was er na het verhogen van de snelheid helemaal geen internet meer en heeft een KPN-monteur, zo gaf hij aan, een nieuwe patch geïnstalleerd op de NT.  Internet werkte weer en alle bedrade apparatuur functioneert sindsdien weer goed. Het probleem is sindsdien de stabiliteit van het wifi netwerk. Soms geeft een device na gewoon met wifi verbonden te zijn geweest ineens aan geen verbinding meer te hebben met de melding "Kan ip-adres niet ophalen". Andere devices in huis zijn en blijven gewoon verbonden. 

Voor de verhoging van de snelheid werkte alles dus zeer stabiel. De v8 ging en gaat met een kabel naar een Unify switch (geen usg die ip-adressen uitdeelt) die bedraad met 2 Unify AP's verbonden is.  Inmiddels diverse malen contact gehad met de servicedesk waarbij de een aangeeft dat er een nieuwe experiabox had moeten worden opgestuurd, de ander opnieuw opstarten adviseert (dat doen we inmiddels dagelijks) en de ander zegt dat het aan de Unify producten ligt (waarvan de instellingen niet verandert zijn). Dan was er ook nog een medewerker die van afstand de experiabox zonder overleg of aankondiging en naar de instellingen kijkend resette. Het viel me op omdat de familieleden melden dat er in het geheel geen internet meer was. Enigszins stamelend ontving ik hiervoor excuses.

Kortom, instabiele wifi en van het kastje naar de muur hulp bij de klantenservice.  Op diverse fora lees ik dat vervanging van een oude v8 de oplossing is geweest. Maar die wil de klantenservice niet sturen. Wat te doen? 

Een nieuwe experiabox zal niets uitmaken. Heb je niet ergens een apparaat zitten die niet met die snelheid overweg kan?


U heeft unify accespoints, dus heeft u de WiFi op de Experiabox uit staan? 


Bedankt voor je reactie. Alle apparatuur kan met de hogere snelheid overweg. De wifi op de v8 staat uit. Daar zit het dus niet in. Kan de experiabox niet meer up to dat zijn?


@Juul99 Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat je wifi wegvalt. De wifi valt dus op verschillende apparaten steeds weg? 

Ik controleer graag wat ik voor je kan betekenen, zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit gelukt is? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en alvast een aantal metingen uitvoeren.