Skip to main content

 

​Een nieuw topic is hier zeker weten de juiste plek voor!
Goed wifi is tegenwoordig ontzettend belangrijk, ik kan me ook goed voorstellen dat je er van baalt dat dat nu niet goed werkt.
Had je onze online wifimanager al doorlopen? Waar komt die op uit? Als je daarmee niet in je volledige huis boven de 20Mbit/s uitkomt zou die ook een aantal oplossingen aan moeten dragen zoals bijvoorbeeld gratis wifiversterkers!

100Mbit/s via Wifi kunnen we helaas niet garanderen maar met bovenstaande moet je toch een heel eind in de buurt kunnen komen!

Had je overigens de onderstaande topic ook al bekeken?

 

 

Wifi in huis blijft slecht. Ik heb mijn abonnement al 2 keer omhoog gezet en betaal nu voor 200mb/s.

Ik heb echter een wifi snelheid van 15 tot 45 mb/s en af en toe piekte het eventjes naar 140mb/s.

Ik heb al heel vaak de trouble shoot en wifi optimaliseer app. van kpn gebruikt en vele malen contact gehad met de helpdesk.

Ook zijn er al meerdere malen monteurs geweest . De problemen blijven en ik heb ook al van monteurs gehoord dat ze het ook niet meer weten en dat er veel problemen zijn met de software bij kpn.

Vandaag maar weer eens (tegen beter weten in) weer de software gebruikt van kpn om de wifi te verbeteren omdat mijn wifi speakers weer steeds uitvallen.

Download variërend van 10 tot 45 mb/s en upload 10 tot 30 mb/s

De app geeft weer netjes aan dat ze de instellingen gaan optimaliseren en modem opnieuw instellen en na een minuut of 7 startte de handel weer op met ongeveer 10mb/s minder dan voor de reset.

Ik krijg weer een melding dat er (weer) een monteur moet komen en dat me dat 50 euro gaat kosten.

Ik heb twee nieuwe kpn wifi versterkers (nieuw type dat experia modem "overruled") en alles is correct aangesloten en ingesteld.

Dit hebben de monteurs ook bevestigd.

Ik betaal voor 200mb/s 

Een beetje minder vind ik geen probleem omdat wifi nu eenmaal gevoelig is maar gemiddeld maar 1 tiende tot 1 vijfde van de snelheid dat is te gek voor woorden.

Dit ook op 2 meter afstand van modem of versterker.

Ik heb zelfs interferentie laten meten door iemand en elektromagnetische straling maar niets vreemds waarneembaar.

Ik ga toch echt niet weer betalen voor een monteur die het probleem ook niet opgelost krijgt.

Ik heb vaste bekabeling getrokken naar mijn werk pc om hier een betere verbinding te krijgen (dat werkt uiteraard wel veel beter) 

Het schijnt een probleem te zijn dat kpn niet kan verhelpen.

Ik mag natuurlijk wel betalen voor de hoge snelheid die ik niet kan gebruiken.

Heeft iemand nog een tip of is het gewoon tijd om over te stappen? En geld terug te gaan eisen? (Aangezien ik betaal voor niet geleverde diensten)

 

*admin: afgesplitst en quote toegevoegd.

P.s.

Soms als ik alles uit trek en reset (modem en wifi versterkers) is het signaal even goed. Hetzelfde gebeurd ook als de monteurs dit doen maar meestal binnen een uur zakt alles weer in elkaar. Modem en versterkers zijn ook al meerdere malen gewisseld/vervangen.

Iedere 3 kwartier tot een uur alles uitzetten en resetten is niet werkbaar en lijkt me ook niet de bedoeling.


Hoi @Alomefaga, welkom op ons forum!
Ik heb een eigen topic aangemaakt voor je vraag.
Ik begrijp dat je onze online wifimanager al regelmatig doorloopt. Als je érgens in huis onder de 20Mbit/s blijft hangen met je wifi zal deze oplossingen als gratis wifiversterkers(heb je inmiddels al) of gratis monteurs aanbieden.
Zodra je overal boven de 20Mbit/s zit zien wij dat (op papier) als een goede wifiverbinding en helpen we je natuurlijk graag dit te verbeteren maar hebben we weinig gratis fysieke oplossingen zoals bovenstaande.

In het topic uit mijn quote staan nog een hele hoop tips en trucs om het meeste uit je wifiverbinding te halen!


Ik zal nog eens door de tips lezen en kijken of ik het wat beter krijg. 

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!