Skip to main content

Beste lezers, 

 

Wij hebben sinds een paar dagen een nieuwe experia box, v10a, met daarbij 2 superwifi (draadloos) punten. 

Na 5 jaar nooit problemen, opeens hele slechte wifi op alle apparaten in huis, dus nu wat nieuws en meteen voor een studerend kind geïnvesteerd. (2 wifi punten )
Maar helaas, we hebben of kanjer wifi beneden 75 mb en boven 45mb, of helemaal kak. 
Dus beneden 30mb en boven niets! 

Dat is balen ivm de urgentie om Wifi te hebben! (studeren online HBO) 

Dus van alles doorlopen, 3 keer met KPN gebeld, aardig geholpen maar nog steeds heel onstabiel Wifi. 
Ik heb net de wifi analyzer geïnstalleerd  en daar zou blijken dat we op een compleet ongunstig kanaal zitten. 

Hoe kan je dat veranderen? Best moeilijke stof voor de leek.

Is er hier iemand met kennis voor deze problemen of moeten we nog meer dingen tackelen?

mvg debkla 

Gebruikt u dit soort dingen? 

 


Beste, 

 

Ja, die gebruik je toch voor ontvangst voor tv?

mvg 


Sorry correctie, De dvs 650 hangen er in de stopcontacten

mvg debkla


Klopt helemaal maar ze zijn dramatisch voor het hele netwerk.  Het is een probleem wat veel voorkomt.  Het is vrijwel zeker dat als u die verwijderd het Wi-Fi netwerk prima is. Het probleem is dan wel dat er een kabel getrokken zal moeten worden van de experiabox naar de tv.  Dat is niet wat u wil horen maar vrijwel zeker de oplossing.  Probeer overdag het overdag een keer. Wellicht dat u dan geen tv kijkt.  Verbindingsets, verwijderen   experiabox resetten super Wi-Fi,s resetten en 1 voor 1 aansluiten. 


Sorry correctie, De dvs 650 hangen er in de stopcontacten

mvg debkla

Dat begreep ik al:wink:


Dat is ook waardeloos,  we hadden ook een splitter van kpn boven en toen ik die eruit haalde werkte het super punt boven al beter, 

Dus oudere apparatuur stoort! 

Is dat met de ds 1200 ook? 

mvg debkla


Heb je een kabel liggen naar  boven???


nee, die gaat wireless,

 


We hadden een splitter en een versterker, dus alles kon via die splitter bekabeld, maar een nieuwe laptop kan niet meer bekabeld! 

en bleek de splitter een enorme stoorzender, vooral op de versterkers, dus die eruit, en de oude versterker eruit. 

Er is wel wifi maar enorm onstabiel, en zoals gezegd op wifi analyzer blijkt dat we op een verkeerd kanaal zitten, maar ik weet niet hoe dat te veranderen. 

mvg 

 

 


Waar heb je de experiabox staan en waar staan de versterkers?


De experia box hangt op de benden verdieping bij de glasvezel aansluiting . De eerste versterker daarbij aan de muur en de tweede versterker boven waar de ontvangst nodig is. 


Ik hoop dat de eerste niet in de meterkast hangt en dat de afstand niet te groot is.


Nee  niet in de meterkast maar er buiten die  in het trapgat. De andere op de zolderverdieping. 

Weet je wat het is , volgens kpn moet het allemaal  geweldig zijn. Maar dat kunnen ze gewoon niet waarmaken ook niet met dure versterkers en daar baalt half Nederland van. 

Moet toch niet zo zijn dat je voor een draad loos systeem alles moet bedraden om de Wi-Fi op orde te krijgen. Jammer KPN. 

Maar ik weet nog steeds niets over die kanalen.  Hoop dat iemand me daar nog iets over Kanvertellen.

Anders te telefoon maar weer pakken. 

Bedankt iig voor je tijd en info 

Mvg 

 


Sorry maar die super wifi's zijn echt goed. Zelfs consumentenorganisaties zijn er positief over. Maar het is allemaal niet zo simpel om een goed en stabiel netwerk te hebben. Het is geen kwestie van we zetten ergens een doos neer en dan moet het werken. En het is iedere keer hetzelfde. We kopen massaal spullen die met Wi-Fi werken maar geld of tijd uitgeven aan de apparatuur die het allemaal aan moet sturen doen we niet. Zorg voor een goed bekabeld verbinding op iedere verdieping en je hebt nooit meer problemen. 


Ben het deels met je eens. Ik begrijp zeker dat er door alle randapparatuur die ook op Wi-Fi werkt er allerlei storingen kunnen optreden. 

Wij hebben op de  beneden verdieping dan ook een kabel liggen om evt de laptop en tv box aan te sluiten. 

Maar de nieuwere laptops voor bv studenten zijn vaak niet meer uitgerust met een ethernet aansluiting  waardoor je serieus 15 meter kabel moet gaan leggen? 

Wij hadden op zolder een splittet waar de versterker bekabeld op kon en dat werkte super. 

Ik verwacht als consument wel dat als ik dan een nieuwe experia box krijg,  je niet meteen alle andere apparaten moet vervangen.

 

Affijn daar ging mijn vraag ook eigenlijk  niet over. ! Ik snap je verhaal en uitleg! Maar ik wilde weten of er iemand was die mij iets kon uitleggen over kanalen. 

Ga straks even bellen met kpn. Ekijken of zij mij ppweg kunnen helpen. 

 

Bedankt voor je berichten.

Mvg


Wat de kanalen betreft die kan je aanpassen als je inlogt in het modem.  De wifimanager zoekt automatisch het beste kanaal. Heb je die al gedraaid?