Skip to main content

Ik heb een Experia V8 maar al een tijd valt mijn WiFi steeds weg doordat nieuwe flatbewoners op nagenoeg hetzelfde kanaal zitten! Ik wil mijn WiFi kanaal wijzigen maar telkens als ik dat doe (en bevestigd heb!) heb ik helemaal géén WiFi meer! Ook uit/aan zetten van het modem helpt niet! Mij WiFi SSID wordt niet eens weergegeven maar het WiFi lampje brand wel! HELP a.u.b.! 



*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Chris1945 

Stel je WiFi dan in op een kanaal boven de 11 ?
Sommige WiFi apparaten ondersteunen alleen kanaal 1 t/m 11, zet je WiFi op kanaal 12 of hoger dan zien die apparaten je WiFi meer.


Goedemiddag @Chris1945! Welkom op het forum. :blush:

Wat ontzettend irritant dat het niet lukt om het wifi-kanaal aan te passen. Ik ben benieuwd of de tip van @GeSp je heeft geholpen?

Is het daarmee nog niet opgelost, dan raad ik je aan om de Wifi Manager eens volledig (en twee keer achter elkaar) te doorlopen. Deze online tool gaat samen met jou de verbinding van jouw wifi proberen te verbeteren door alle instellingen bij langs te gaan. Blijkt hieruit dat het niet lukt om de verbinding te verbeteren en wordt er een snelheid onder de 20 Mbit/s gehaald? Dan komt de tool met een gratis oplossing. Je krijgt dan bijvoorbeeld de keuze uit gratis Experia Wifi's of een gratis afspraak met de wifi-monteur.


Goede middag Jose,
Het is allemaal heel moeizaam. Ik ben internet klant via Telfort (nu dus KPN) maar vanwege  de "koperdraad vergoeding” ook nog (een heel oude en uit noodzaak) klant van KPN, via mijn heel oude vaste telefoon lijn! Het is voor mij als gebruiker allemaal heel erg verwarrend!
Ik heb na veel zoeken en (browse) omwegen inmiddels contact gehad met Patricia van jullie (KPN) helpdesk en die heeft (na een lang verhaal en veel moeite!) mijn modem op kanaal 3 kunnen zetten!
Zij noch ik, weten HOE dat is gelukt, want bij ons beiden (op mijn bekabelde PC!) draaide het “wacht cirkeltje” nog steeds, maar ik zag ineens op mijn tablet dat ik weer signaal had! En het is nu IETS beter.
Ik stond op kanaal 5 maar wilde naar 1 of 11. Maar als ik kort voorheen (en ook nu) iets probeerde te wijzigen (dat had ik voorheen al een paar keer eerder, en toen wel met succes, gedaan) gaf mijn modem geen WiFi signaal meer. Het lampje brandde wel, maar geen signaal! Ook aan- & uitzetten hielp de laatste keren nooit, en ook nu niet!  Ik woon in een 4 lagen/5 portieken flat met HEEL veel WiFi gebruikers en heb alleen 2.4mHz dus dan begrijp je wel dat het moeilijk wordt!
Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden met de huidige situatie (IK kan zelf niets meer doen!!) maar ik heb nu tenminste weer Wifi!
Dank voor je reactie en misschien interessant om mijn casus intern eens door te nemen!
Hartelijke groet.


Hoi @Chris1945,

Wat jammer om te lezen dat de overgang naar KPN verwarrend voor je is. Eigenlijk is er voor jou niet zo veel veranderd, alleen dat je nu klant bent bij KPN in plaats van Telfort. Je abonnement en diensten blijven hetzelfde; zoals je bij Telfort gewend was. Je kunt veel informatie over de overgang van Telfort naar KPN ook op onze site vinden. Ook kun je op het Telfort Forum nog informatie terugvinden over het overzetten van de Thuis abonnementen. Voor vragen over je abonnement kun je nu contact opnemen met KPN. Je kunt ons elke dag tussen 8.00 - 22.00 uur gratis bereiken op het nummer 0800 0402.

Mooi dat je uiteindelijk contact hebt gehad met een collega van mij en dat wifi in elk geval weer werkt. Ik begrijp dat je nog niet helemaal tevreden bent! Je zou dan toch eens de Wifi Manager kunnen doorlopen op een moment dat voor jou uitkomt. Zoals ik in mijn vorige reactie heb uitgelegd, zal de tool met een gratis oplossing komen als de snelheid van jouw wifi-verbinding onder de 20 Mbit/s blijft. Je kunt dan kiezen voor de gratis Experia Wifi's. Dit zijn wifi-versterkers die ook wifi-signaal uitzenden op 5 Ghz. Dit zou wel eens een oplossing kunnen bieden aangezien jij aangeeft dat er veel wifi-gebruikers zijn in jouw portiek.


Reageer