Skip to main content

Binnenkort zou ik kunnen overstappen van ziggo naar KPN maar ik was verbaasd dat je geen aparte SSID kan instellen voor het 2,4 en 5 Ghz netwerk ( dit vind ik echt wel een groot gemis).

Huidige configuratie is Ziggo modem in bridge en de eigen router regelt alles voor de rest, dit kan helaas niet bij KPN daar het modem niet in bridge kan.
Wifi van de KPNbox gebruiken is ook geen keuze daar oude apparaten alleen kunnen connecten met 2,4 en niet goed omgaan met bandsteering dus zal ik de netwerken toch op een of andere manier moeten splitsen.

Nu vraag ik me af of de volgende setup mijn probleem zal oplossen 

  • Wifi op de KPNbox uitzetten , helaas ben ik dan wel de wifi 6 kwijt
  • huidige router , Netgear Nighthawk X6 R8000 in AP modus zetten ipv routermodus. De KPNbox zogt nu voor het DHCP gedeelte en de Netgear voor de Wifi zodat ik de netwerken kan scheiden met aparte SSID.

Mocht de setup niet de oplossing zijn dan moet ik helaas echt vanwege het gemis van aparte SSID eens goed gaan nadenken of ik wel zal overstappen naar de KPN.

 

Wat u voorstelt kan. En aan WiFi 6 mis je niets aan.


Dus de wifi van de 12 kun je wel uitzetten? Dat zou voor mij een vereiste zijn.


Dus de wifi van de 12 kun je wel uitzetten? Dat zou voor mij een vereiste zijn.

Ja zeker, dat kan.


Oke , want ik heb nu de v10a en ben daar dik tevreden mee. Maar alles gaat een keer stuk, hopelijk duurt dat ook nog even.