Skip to main content

Goedenavond,

kan iemand mij uitleggen waarom ik op de 1e verdieping en op zolder nog steeds super bagger wifi heb na installeren superwifi punten?

ik heb ingelogd op de router en dit is het beeld wat ik krijg:


is dit goed? Er staat “good connection”, maar continu bufferen van een serie op netflix op 1e verdieping vind ik niet goed? Wat betekenen die onderbroken streepjes van het 2e wifipunt? Volgens mij hoort dit een ononderbroken streepje te zijn? Dat heb ik hier in andere topics in ieder geval voorbij zien komen..

Technisch heb ik hier heel weinig verstand van maar hierbij wat extra info:

  • glasvezelinternet 
  • v10A modem van kpn met 2 superwifipunten
  • 3 verdiepingen; begane grond prima bereik, 1e verdieping zwak bereik, zolder dramatisch bereik
  • 1e wifipunt staat op de begane grond aangesloten met ethernetkabel op modem
  • 2e wifipunt staat op de eerste verdieping
  • wifipunten zijn beiden groen en “werken”
  • kanalen staan bij 2,4 en 5 beiden op automatisch, wisselen van kanalen lijkt niet of weinig te helpen?

Geen idee of het iets betekend, maar de RSSI staat nu op -74 en heb het ook op -133 zien staan.

Internetsnelheden zojuist via speedtest van kpn thuis app: begane grond 46mbps, werkt prima dus! Op de 1e verdieping zit ik max op 10mbps en op zolder is dit zo’n 6mbps.

Kan iemand mij helpen hiermee? Het is zo frustrerend dat na aanschaf superwifipunten het wifi waar het zwak is nog steeds niet beter is! 🤪

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes, Marije

Het lijkt erop dat de 2e superwifi boven niet goed werkt, installeer eens de kpn thuis app 

 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/kpn-thuis-app.htm

 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/kpn/super-wifipunt


@Marije4274

Hmmm :thinking: dat is inderdaad vervelend !!!

Echter je screenshot ziet er goed uit.

Je bent hier niet ingelogd in je router maar in de primary Superwifi maar dat terzake.

Het onderbroken streepje betekent dat die Superwifi draadloos werkt en ook nog eens goed.

Heb jij toevallig ook nog een kabel naar de 1e verdieping lopen voor computer of TV ?

Je zou dan die Superwifi daar op aan kunnen sluiten via een switch met IMGP snooping.

Zo niet dan zet hem toch eens op een andere plaats.

Waar staat jouw modem op de begane grond ? In de meterkast ?

Staat de bekabelde Superwifi daar vlak naast ?


Beste @tonymelony 

Allereerst dank dat je de tijd neemt om hierop te reageren en mij probeert te helpen!

Ik was me er niet van bewust dat ik niet ingelogd was in mijn router maar in het wifipunt. Zo blijkt maar weer hoe weinig verstand ik ervan heb. :nerd:

ik ben blij dat de screenshot er goed uit ziet, dat betekend dat ik de wifipunten in ieder geval juist hebt geinstalleerd?? 

switch en impg snooping is echt abracadabra voor mij :sweat_smile: maar er is helaas geen kabelverbinding op de eerste verdieping mogelijk. Ik zou dan wel beginnen het wifi punt op de bovenverdieping dan toch maar op een andere plek zetten, heb je nog tips?

het originele modem staat inderdaad op de begane grond in de meterkast en het eerste (bedrade) superwifi punt hangt daar vrijwel direct naast.

Groeten,

Marije


@Marije4274

Ik help je graag !!!

Je hebt een V10A modem,en zover ik weet blijft de wifi daar van aan staan als je de Superwifi's daar op aan sluit.

Nu is het bij jou dus zo dat je bekabelde Superwifi naast de V10A (die ook wifi uitzendt en misschien ook nog op een ander kanaal) in de meterkast hangt (dit is niet ideaal).

 

Je kunt het volgende doen als het verplaatsen van je draadloze Superwifi op de bovenverdieping geen verbetering geeft.

Optie 1: Haal die bekabelde in de meterkast daar weg en sluit die aan op de kabel die naar je TV gaat via een switch met IMGP snooping https://www.kpnwebshop.com/zoeken/netgear-5-port-switch/2?origin=915&q=switch (er van uit gaande dat er een kabel ligt van je V10A naar je TV) :thinking:

Dus de kabel die in je TV ontvanger zit steek je dus eerst in die switch en vanuit de switch ga je naar je Superwifi en naar je TV ontvanger.

Je hebt dan wifi in de buurt van je meterkast en nog betere wifi in je kamer.

Misschien heb je dan ook wel een nog betere connectie tussen je twee Superwifi's.

 

Optie 2: Zet je draadloze Superwifi op de 1e verdieping boven je meterkast en kijk of je daardoor een betere wifi krijgt.

Optie 3: Zet je wifi van de V10A uit en kijk hoe het dan gaat.

Je moet dan wel die bekabelde Superwifi daar laten hangen.

 

Veel Succes !!!!

 

 

 

 


En verzeker je er ff van dat de SuperWiFi's wel hetzelfde netwerk(naam) uit zend als de Experiabox. Dus dit plaatje:

 

 

Kies dan instellingen, dan krijg je zoiets:

Check of achter Netwerknaam uw WiFi netwerknaam staat.


@tonymelony dank voor je wederom duidelijk en uitgebreidde reactie.

ik werk ook nog eens met een draadloze verbindingset.. dus er lopen geen kabels richting mijn tv.. zou daar het probleem misschien aan kunnen liggen?

ook heb ik een Sonos systeem, hier hoor ik ook wel eens verhalen over dat ze storen op de verbinding, maar dan zou ik er beneden ook last van moeten hebben denk ik?

ik heb het 2e wifipunt nu op zolder gezet, want alleen daar heb ik de mogelijkheid hem recht boven de meterkast te zetten. Ik ben het nu aan het testen, en het lijkt ieeeeetsje beter te gaan. Ik realiseer me wel dat hij qua meters dan wel wat verder van het eerste wifipunt zit. Dit is wellicht ook niet goed? 
 

is fabrieksinstellingen herstellen en opnieuw installeren wellicht nog een optie? Of zou dat niks doen?


@Nick83 dank voor je reactie! De netwerknaam/SSID heeft dezelfde naam als mijn primaire wifipunt, niet dezelfde naam als mijn v10a modem, is dat dan niet goed?


@Marije4274

Als ik het goed begrijp zeg je dus dat de netwerknaam van je Superwifi niet hetzelfde is als de netwerknaam van je V10A ?

Dan werk je dus met 2 verschillende netwerken, en zou je dat ook moeten zien op bijvoorbeeld je computer (je kunt daar dan kiezen tussen die twee).

Geef je primaire wifipunt dezelfde netwerknaam als je V10A om 1 netwerk te verkrijgen.

Kijk dan of het beter wordt.

Zet je draadloze Superwifi dan weer terug op de 1e verdieping.


@Nick83 dank voor je reactie! De netwerknaam/SSID heeft dezelfde naam als mijn primaire wifipunt,

Als het goed is kun je maar op 1 SuperWiFi inloggen. De andere SuperWiFi stuurt je door als je die probeert te bereiken. Dus dit klinkt raar.

niet dezelfde naam als mijn v10a modem, is dat dan niet goed?

Nee, dat is niet goed. Stel hetzelfde netwerk in als op de v10a.