Skip to main content

Hallo Ik heb een Asus zenpad alleen doet de wifi het niet meer wil niet verbinden elk andere wifi doet het wel alleen van ons thuis niet en als die het doet na 100 pogingen valt die binnen 5 minuten weer weg er staat elke x authenticatieprobleem al heel vaak wifi uit gezet en vergeten tablet al een x op fabrieksintellingen gedaan maar lijkt niet aan de tablet te liggen  dus wil graag weten wat ik kan doen


*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dit blijkt een veelvoorkomend probleem te zijn. Wat de oplossing is ….. dat is even een kwestie van uitproberen. 

  • U meld: verbinden elk andere wifi doet het wel alleen van ons thuis niet

*betekend dat u buitenshuis wel verbinding kunt maken met andere wifi punten?

*Kunt u wel met de mobiel of andere apparaten met de wifi verbinden in huis?

 

Probeert u dit eens:

Soms krijg je het bericht Authenticatieprobleem op je Asus ZenPad 10 wanneer je verbinding probeert te maken met een Wifi-netwerk. Dit soort foutmeldingen kunnen verschillende oorzaken hebben.

 

WAT MOET JE DOEN ALS DE ASUS ZENPAD 10 EEN AUTHENTICATIEPROBLEEM HEEFT OP HET WIFI-NETWERK

HET WIFI-NETWERK VERGETEN OP JE ASUS ZENPAD 10

Als het Wifi-netwerk waarmee je verbinding wilt maken sinds je laatste authenticatie gewijzigd is, kan het zijn dat de Asus ZenPad 10 het bericht: Authenticatieprobleem of authenticatiefout weergeeft. Als het probleem daar vandaan komt, is de oplossing vrij eenvoudig. Je hoeft alleen maar het Wifi netwerk vergeten in je Asus ZenPad 10. Ga hiervoor naar de Wifi-netwerkinstellingen en druk enkele seconden op het betreffende netwerk. Je kunt dan de optie: Het netwerk vergetenkiezen. Zodra dit gedaan is, kun je opnieuw proberen verbinding te maken met het Wifi-netwerk. 

Probeer anders via de WPS knop de tablet te koppelen

 


Hoi @Jessica., welkom op het forum! Heeft de oplossing die @TSR noemt jouw probleem ook opgelost?


Nee helaas al geprobeert alleen dat via de wps knop hoe werkt dat


Dit blijkt een veelvoorkomend probleem te zijn. Wat de oplossing is ….. dat is even een kwestie van uitproberen. 

  • U meld: verbinden elk andere wifi doet het wel alleen van ons thuis niet

*betekend dat u buitenshuis wel verbinding kunt maken met andere wifi punten?

*Kunt u wel met de mobiel of andere apparaten met de wifi verbinden in huis?

 

Probeert u dit eens:

Soms krijg je het bericht Authenticatieprobleem op je Asus ZenPad 10 wanneer je verbinding probeert te maken met een Wifi-netwerk. Dit soort foutmeldingen kunnen verschillende oorzaken hebben.

 

WAT MOET JE DOEN ALS DE ASUS ZENPAD 10 EEN AUTHENTICATIEPROBLEEM HEEFT OP HET WIFI-NETWERK

HET WIFI-NETWERK VERGETEN OP JE ASUS ZENPAD 10

Als het Wifi-netwerk waarmee je verbinding wilt maken sinds je laatste authenticatie gewijzigd is, kan het zijn dat de Asus ZenPad 10 het bericht: Authenticatieprobleem of authenticatiefout weergeeft. Als het probleem daar vandaan komt, is de oplossing vrij eenvoudig. Je hoeft alleen maar het Wifi netwerk vergeten in je Asus ZenPad 10. Ga hiervoor naar de Wifi-netwerkinstellingen en druk enkele seconden op het betreffende netwerk. Je kunt dan de optie: Het netwerk vergetenkiezen. Zodra dit gedaan is, kun je opnieuw proberen verbinding te maken met het Wifi-netwerk. 

Probeer anders via de WPS knop de tablet te koppelen

 

Heb er al bij staan datik dat al heb gedaan de wifi vergete 


Als je op je tablet verbinding wilt maken met een wifinetwerk heb je vaak de optie om WPS te kiezen. Zie je die ook staan?
Als je die stappen doorloopt wordt je gevraagd op je experiabox de WPS knop in te drukken. Zo weten je tablet en de experiabox dat ze met elkaar moeten verbinden!
Deze WPS knop zit vaak aan de zijkant van je experiabox!


Als je op je tablet verbinding wilt maken met een wifinetwerk heb je vaak de optie om WPS te kiezen. Zie je die ook staan?
Als je die stappen doorloopt wordt je gevraagd op je experiabox de WPS knop in te drukken. Zo weten je tablet en de experiabox dat ze met elkaar moeten verbinden!
Deze WPS knop zit vaak aan de zijkant van je experiabox!

Ik snap niet helemaal waar dat moet staan was t als je een wifi aanklikt staat er toch alleen verbinden?


Het is per apparaat een beetje verschillend. In het schermpje waar je normaal je wifiwachtwoord in zou moeten typen heb je vaak nog iets van extra opties of een knopje met “geavanceerd”. Daar zou deze optie dan tussen moeten staan!


Is het nog gelukt de WPS optie te vinden op je Zenpad @Jessica.?
Nou moet ik wel toegeven dat niet alle apparaten WPS ondersteunen tegenwoordig en ik zelf niet 100% zeker weet of de Zenpad deze heeft.
Zou je voor de zekerheid eens willen kijken bij onze servicetools  of in de KPN Thuis app of je wifiwachtwoorden wel overeenkomen?
 


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!


Helaas werkt dat ook niet niemand kan mij uitleggen wat het nou is wps werkt in iedergeval niet