Skip to main content

ik heb de Orbi AX1800 WiFi 6 Dual-band Mesh Router(RBR350) en hetzelfde rotzooi!

KPN V10A box als router en daarop Wifi uitgeschakeld

 

Vervolgens ORBI op AP modus gezet met de bijbehorende instellingen

 

Heb minder uitval, maar zeker nog niet helemaal stabiel!
heb zin om zowel KPN als Orbi weg te doen!

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt korigineel topic]

Hoi @Shaban, welkom op ons forum!
Als je wifi op je experiabox uit hebt staan en je last hebt van wegvallend wifi moet het eigenlijk wel iets in je eigen apparatuur zijn. Heb je hierover ook al contact gehad met de klantenservice van Netgear?

Als je verbinding ook wegvalt op de bekabelde apparaten is er misschien iets niet helemaal lekker met de lijn! De snelste manier om daar even naar te laten kijken is telefonisch via 0800-0402


Heeft u 1 Orbi? Of meerdere Orbi's? Valt de verbinding ook weg op bekabeld aangesloten apparaten? Tv? Heeft u dat? Hoe werkt dat?


@Nick83 

Verbinding op bekabelde iptv valt niet weg.

Ik heb de netgear nu iets verder weg gezet van de experia box, maar in feite zou dat niets moeten uitmaken. Want op de experia heb ik alle WiFi broadcasting uitgezet.

 

De orbi heb ik met 2 satellieten die wireless met elkaar verbonden zijn.


@Thomas het moet aan de instellingen liggen. Ik heb nu 2 keer een nieuwe orbi ontvangen en 2 nieuwe experia boxen.

 

Hiervoor  ouderwets met 2 verschillende routers gewerkt en nooit last van drop outs


De orbi heb ik met 2 satellieten die wireless met elkaar verbonden zijn.

Ik denk dat hier het probleem zit. Die draadloze verbindingen zullen niet goed werken. Probeer het eens met 1 orbi die bekabeld op de Experiabox aangesloten is. De satalieten uitgeschakeld. 


@Thomas het moet aan de instellingen liggen.

Er zijn geen instellingen op de Experiabox die hier enige invloed op zouden hebben.


@Nick83 thanks, dat is namelijk ook goed om te weten.

 

Ik las dat bij ziggo de router in bridge functie wordt gezet. De orbi als enige router fungeert met wat satellieten. En dat dit een prima oplossing is.

 

Zou dit ook bij kpn een oplossing kunnen zijn?


Zou dit ook bij kpn een oplossing kunnen zijn?

Nee. Want dat kan bij KPN niet. Het heeft ook geen toegevoegde waarde in dit verband. Het hoort gewoon goed te werken.