Skip to main content

Beste, 

Sinds kort hebben we 2 WiFi experia apparaten toegevoegd aan het V10 modem. We maken met twee mobiele telefoons gebruik van het WiFi netwerk, een Huawei P10 lite en een Huawei mate 20 lite. Met de Mate 20 hebben we geen probleem en hebben we door het hele huis goed bereik. Echter heeft de P10 alleen op de begane grond verbinding en wordt er op de verdieping 'Toegang tot het netwerk ontzegd' weergegeven. Hoe kan dit opgelost worden?

 

Gr. 

Hoi @Rob-08 . Welkom op het forum.

De versterkers maken gebruik van een soort mesh. Ze schakelen daarbij ook tussen 2,4 en 5ghz.  Hier moet je telefoon ook goed mee overweg kunnen.

5ghz is supersnel maar als er een muur tussen staat is het vaak al gedaan met het signaal. 2,4 kan grotere afstanden overbruggen.

Heb jij al geprobeerd de draadloze verbinding uit je telefoon te verwijderen en opnieuw op te zetten?


Hoi Erwin, 

Dat hebben we al meerdere malen geprobeerd maar helaas zonder resultaat. 

Gr. 


Die melding die jij krijgt is heel specifiek. Ik ben eens op het forum gaan rondneuzen en kwam bij dit topic(zie onder) van mijn collega. Het lijkt een huawei dingetje te zijn.

Kun jij de tips die zij noemt eens proberen?

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.