Skip to main content

Goedemiddag.

Na een aantal jaar prullen met matige dekking van het wifi signaal heb ik me bij een computerbedrijf laten adviseren om een extra wifi versterker bedraad te instaleren in het trappengat centraal in het huis, en weg van alle andere draadloze signalen die de dekking kunnen verstoren. Het is een versterker geworden van ubiquiti. De versterker werkte perfect. Van de tuin tot aan zolder geen problemen meer. Tot afgelopen zomer er een update van de experia V10A is geweest. De dekking van het wifi signaal is nog steeds dik in orde, maar spelletjes vallen steeds weg, Chromecast en Sonos worden niet meer gevonden. Wat is er verandert sinds de update? En wat moet er in de instellingen worden verandert zodat alles weer zonder problemen werkt?

 

Goedemiddag @Erwin2212! Welkom op ons forum en goed om te lezen dat je hier om hulp vraagt! 

Een grote verandering in de update van de V10A is dat onze mesh ondersteunt wordt, waardoor de V10A gaat samenwerken met zowel de Superwifi als de Experia Wifi maar ook dat het scheiden van netwerknamen van 2,4GHz en 5GHz niet meer mogelijk is. De ervaring die je nu hebt, ondervond ook een andere gebruiker: ik hoop dat je iets hebt aan zijn tip?
 

Wat goed is om te weten:
We gaan in een komende update de mogelijkheid tot een tweede wifinetwerk toevoegen om apparaten op aan te sluiten waar mesh geen toegevoegde waarde voor heeft (zie Veelgestelde vragen in het startbericht).
Vanuit aanvullende informatie die we hebben gekregen blijkt dat in deze komende functie de 2,4GHz en 5Ghz wél apart in te stellen zijn. We laten het hier natuurlijk weten als verdere info hebben over wanneer dit precies beschikbaar zal komen.