Skip to main content

Na het connecten met mijn laptop aan mijn WiFi netwerk (Experia v10a) kan ik snelheden halen van rond de 200 Mbps.
Maar na een dag of 5 haal ik amper 30-40 Mbps. Als ik de WiFi connectie verbreek en dan weer connect haal ik weer rond 200 Mbps.
En na een dag of 5 is dat weer gedaald naar 30-40 Mbps. Wie heeft een hint of tip waarmee ik dit euvel op kan lossen? 
 

Hoi @Moiboi, welkom op het forum! 
Ik wil je aanraden onze online wifimanager eens te doorlopen!
Hoewel 30-40 Mbit/s voor wifi geen gekke snelheden zijn zou je hiermee waarschijnlijk nog wel meer moeten kunnen halen!


Hallo, bedankt voor je reactie. De wifimanager heb ik al een paar keer gebruikt. Dit is geen oplossing. De wifimanager zoekt waar je slecht bereik hebt en kiest eventueel een ander kanaal. Waar ik elke dag met mijn laptop zit kan ik snelheden halen van rond de 200 Mbps. Na een paar dagen haal ik op dezelfde plek amper 30-40 Mbps. Als ik de WiFi connectie verbreek en dan weer connect haal ik weer rond 200 Mbps.
 


Hoi @Moiboi, welkom op het forum! 
Ik wil je aanraden onze online wifimanager eens te doorlopen!
Hoewel 30-40 Mbit/s voor wifi geen gekke snelheden zijn zou je hiermee waarschijnlijk nog wel meer moeten kunnen halen!

je maakt een gap zeker ? met goede appratuur  haal je gewoon veel hogere  snelheden dat je wat verlies hebt is normaal in sommige omstandigheden maar 30-40 mbit op een 200mbit abo is in mijn ogen niet acceptabel

 

ik heb een 250mbit abo en haal over de wifi tussen de 235-250mbit 


Maar ja wat voor zin heeft het om een wifi snelheid van 250 te hebben? De echte downloader werkt bekabeld en je koffiezetapparaat of je deurbel gaat wel aan met een snelheid van 30.


Zie de bijlage naar twee snaps. De afstand tussen mijn modem en mijn laptop is ongeveer 5 meter en er zit 1 niet-dragende scheidingswand tussen. Op mijn modem komt via een glaskabel altijd rond de 200 Mbps binnen. Ik denk dat het dus het WiFi signaal of mijn laptop moet zijn. 

 

 

 

Â