Skip to main content
Beantwoord

Wifi snelheid van Ubiquitie UniPro 7 acces point valt tegen

• 18 februari 2025
  • 17 reacties
  • 139 keer bekeken

Hallo,

Wie kan mij helpen met mijn probleem, Ik heb een Ubiquitie UniPro 7 acces point bekabeld  aangesloten op de box 12 router aangesloten, Ik heb nu door het hele huis zeer goed ontvangst maar de snelheid van de wifi op de acces point is nu zeer slecht/ (soms maar 7 tot 9 MB). Wifisignaal router box is soms zelfs tot 75 Mbps maar fluctueert constant van laag naar hoog en het bereik is zeer slecht. Zelfs met wifi versterker blijft het bereik slecht.
Weet iemand een oplossing? Anders ben ik bang dat ik toch maar een keer moet overstappen naar een andere aanbieder 8-(

Beste antwoord door Mattijs1969

Ik heb nu zelf nieuwe utp connectors aan de kabel bevestigd en de wifi snelheid is naar 300Mb gegaan. Hier ben ik zelf zeer tevreden mee.

Wat mij betreft kan deze topic afgesloten worden. Bedankt voor alle hulp!

Bekijk origineel

17 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 18 februari 2025

Ik denk niet dat een andere provider zin heeft. Heb je de wifi van het modem uitgezet??

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 februari 2025

uhhnnnn nee, dat ga ik eerst eens proberen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 18 februari 2025

Laat even weten hoe het afloopt want ik heb et idee dat je iets niet goed doet😉.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 februari 2025

Wifi is uitgezet en de snelheid via de acces point is toegenomen naar 25 Mbps. Is nog niet echt de snelheid zoals ik die bij de modem had. Ik heb de wachtwoorden van de Unipro wifi settings 2,4, 5 en 6 GHz gesynchroniseerd. Moet ik deze veranderen? Ik had ergens iets gelezen over Mesh?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 18 februari 2025

Heb je maar één unipro?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 februari 2025

ja, ik heb er maar eentje

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 19 februari 2025

Ik denk dat jij het liefst één wifinetwerk hebt zodat je door het hele huis kan lopen zonder de verbinding te verliezen of in moet loggen. Klopt dat ​@Mattijs1969 ?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6916 reacties
  • 22 februari 2025

Is het nog gelukt ​@Mattijs1969? Wellicht is dit apparaat of de plaatsing ervan dan toch niet adequaat voor het gehele huis.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • 150 reacties
  • 22 februari 2025

Hoe heb je deze U7 ingesteld :-) 40/80/160mhz default staat de setting op 80mhz op 5ghz 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 februari 2025

sorry voor de late reactie mensen, maar ook ik had last van de griep.

​@Joep1957 juist, ik wil maar 1 wifi netwerk gebruiken zonder de verbinding te verliezen. Signaal is door het hele huis zeer goed.

​@Remco van KPN De plaatsing ervan is goed. Overal dezelfde sterke.

​@Maikel Drost Ik heb 3 golflengtes: 2.4GHZ staat op 40 MHz, de 5GHZ staat op 80 MHz en de 6GHz staat op 160MHz.

Alle drie de golflengtes hebben hetzelfde wachtwoord. Is dit slim?

DannyK_
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+1
  • KPN medewerker
  • 28 reacties
  • 24 februari 2025
Mattijs1969 schreef:

sorry voor de late reactie mensen, maar ook ik had last van de griep.

​@Joep1957 juist, ik wil maar 1 wifi netwerk gebruiken zonder de verbinding te verliezen. Signaal is door het hele huis zeer goed.

​@Remco van KPN De plaatsing ervan is goed. Overal dezelfde sterke.

​@Maikel Drost Ik heb 3 golflengtes: 2.4GHZ staat op 40 MHz, de 5GHZ staat op 80 MHz en de 6GHz staat op 160MHz.

Alle drie de golflengtes hebben hetzelfde wachtwoord. Is dit slim?

1 SSID (naam) en hetzelfde wachtwoord over alle 3 de frequenties is geen enkel probleem.
Staar je niet blind op Mesh overigens, dat is een verzamelnaam voor verschillende technieken. Roaming (naadloos overschakelen tussen access points) en Band-steering (wisselen tussen de frequenties) om er maar 2 te noemen. Roaming valt al af omdat je maar 1 AP hebt en Band-Steering werkt alleen als de ssid/wachtwoorden gelijk zijn over de frequenties.

Je geeft aan dat de plaatsing goed is, maar wat is goed? De Unifi AP's zijn ontworpen voor muur/plafond bevestiging.

Welke firmware draait dat ding trouwens, als hij nog oude firmware heeft zou dat heel goed de oorzaak kunnen zijn van tegenvallende snelheden.
Ter vergelijking, ik heb hier zelf een U6+ en U6 Pro hangen en haal daar gemakkelijk 500Mbit+ op.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 februari 2025

​@DannyK_ bedankt voor je antwoord. ik denk dat ik de ap te laag aan de muur hebt gehangen. Ik zal deze eerst hoog bij het plafond gaan hangen. Ik zag al dat de snelheid rond de 100Mbit ging als ik de ap hoger had neergezet. 

Wordt vervolgd……….

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6916 reacties
  • 24 februari 2025
Mattijs1969 schreef:

​@DannyK_ bedankt voor je antwoord. ik denk dat ik de ap te laag aan de muur hebt gehangen. Ik zal deze eerst hoog bij het plafond gaan hangen. Ik zag al dat de snelheid rond de 100Mbit ging als ik de ap hoger had neergezet. 

Wordt vervolgd……….

Ik ben benieuwd naar je bevindingen ​@Mattijs1969 en zie je bericht graag tegemoet!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 februari 2025

​@Remco van KPN â€‹@DannyK_ Hoi Danny, ik heb nu de APhoog aan de muur hangen en de snelheid is naar 100 Mb gegaan. Dus al een hele vooruitgang. Nu heb ik zelf de UTP connectors aan de Cat6 FTP kabel gezet. Zou daaraan ook nog iets kunnen liggen, ondanks dat ik toch gewoon verbinding heb?

De AP heeft trouwens de laatste software die er is.

DannyK_
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+1
  • KPN medewerker
  • 28 reacties
  • 25 februari 2025
Mattijs1969 schreef:

​@Remco van KPN â€‹@DannyK_ Hoi Danny, ik heb nu de APhoog aan de muur hangen en de snelheid is naar 100 Mb gegaan. Dus al een hele vooruitgang. Nu heb ik zelf de UTP connectors aan de Cat6 FTP kabel gezet. Zou daaraan ook nog iets kunnen liggen, ondanks dat ik toch gewoon verbinding heb?

De AP heeft trouwens de laatste software die er is.

Dat kan zeer zeker! Ik weet niet of de app dat op dezelfde manier laat zien als mijn controller, maar wat zie je bij Uplink staan? Zoals je ziet staat er bij mij GbE, wat staat voor Gigabit Ethernet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 18 maart 2025

Ik heb nu zelf nieuwe utp connectors aan de kabel bevestigd en de wifi snelheid is naar 300Mb gegaan. Hier ben ik zelf zeer tevreden mee.

Wat mij betreft kan deze topic afgesloten worden. Bedankt voor alle hulp!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6916 reacties
  • 18 maart 2025

Wat fijn ​@Mattijs1969! Post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!

Reageer