Skip to main content

de internet verbinding valt gedurende de dag regelmatig uit.

Het herstellen gaat traag.

Heel vaak is het nodig de tv-ontvanger opnieuw op te starten of de experiabox V10 opnieuw op te starten.

Alle stappen/aanbevelingen  al vaak doorlopen.

Vandaag is de druppel,tijdens online les van onze kinderen hebben we ineens niks meer,duurde wel een uur..

Zojuist weer en zo erg dat er een stop doorsloeg..

Eerder met Telfort nooit geen problemen gehad of in ieder geval niet zo ernstig als nu..

Het is al erg genoeg dat onze kinderen online les moeten volgen maar zelfs dat kan nu niet meer..

AUB doe er wat aan..

 


Vanmorgen wederom hetzelfde..hebben alle stekkers er minimaal 10 minuten uitgehad.Is hier iets aan te doen ?

 


Hoi @Boompje1 , welkom op het forum!
Deze melding is eigenlijk een algemene melding dat je ontvanger geen verbinding met ons heeft. Waar het weggevallen is is altijd even wat uitzoekwerk. Kun je toelichten wat voor netwerkapparatuur je aangesloten hebt? Hoe zitten je TV ontvangers aangesloten op je experiabox?
De andere apparaten die ook wel wegvallen, zijn die allemaal via wifi verbonden of ook met een internetkabel?

Voor deze foutcode op de TV hebben we dit stappenplan en dit topic.
Voor wegvallend Wifi hebben we dit stappenplan en topic.

Als dit het niet oplost of je komt er niet uit kijk/denk ik natuurlijk graag even mee.
Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Wij hebben hetzelfde probleem: constant weg vallend internet, wel verbinding met de modem maar geeft aan: "u bent niet verbonden met het internet". 

Meerdere malen alles van stroom gehaald, gereset etc, maar het probleem lijkt toch echt bij het signaal van KPN te liggen. 

 

Het feit dat ik heel veel van deze berichten lees baart me zorgen aangezien KPN alleen maar zegt dat het aan ons huis, onze apparaten of kabels ligt. No way!


Hoi @Thomas 

Dat begrijp ik..nu is het zo dat jullie WIFIsignaal wegvalt,de (nieuwe,door jullie geadviseerde WIFI modem ) andere apparaten (die van de WIFI gebruik maken) werken hierdoor dus ook niet.
Het stappenplan is geprobeerd maar bij de vraag voor het gebruik van dit stappenplan heeft U wIFI nodig ben ik afgehaakt..Tuurlijk snap ik dat..dat wil ik hier ook..

De foutcode van de tv is gelinkt aan het wegvallen van de WIFI,zonder WIFI werkt er geen tv en de rest van de elektrische apparaten die afhankelijk zijn van WIFI (laptop/mobiele telefoons/printer).

Mijn gegevens in mijn profiel waren al ingevuld.

Sinds wij van Telfort automatisch over gezet naar KPN is het echt verschrikkelijk..Ik had zulke hoge verwachtingen maar KPN stelt me echt enorm teleur wat betreft WIFI.

En nogmaals,mijn kinderen worden op AFWEZIG gezet in de online les als ze hieraan niet deelnemen...echt SUPER vervelend :triumph: ...En ik moet alles zien te fixen..maar dit KAN ik niet fixen..

 


Bedankt voor je gegevens en toelichting @Boompje1. Ik heb meteen even meegekeken. Ik kan me goed voorstellen dat het extra vervelend is om nu een instabiele verbinding nu we het allemaal het hardst nodig hebben. Dit moet gelukkig goed op te lossen zijn.
De verbinding tot aan je experiabox ziet er echt uitstekend uit, je hebt ook glasvezel! Dit betekent dat het wegvallen toch ergens tussen je experiabox en andere apparaten gebeurt. Kun je toelichten wat voor wifiversterker(s) je gebruikt? Hoe is je netwerk verder ingericht?


Hoi @Thomas ,graag gedaan.Als de WiFi weg valt geeft deze dit het eerst aan in de (nieuwe) WiFi router door jullie aanbevolen,op de Experiabox branden alle lampjes dan nog groen en eco heeft een blauw lampje.Als de WiFi te lang wegblijft op mijn nieuwe router (zie bovenste icon) brand er een rood lampje op de Experiabox bij internet. Wij gebruiken geen WiFiversterkers..in het begin dat we overgezet zijn naar KPN was dit niet echt nodig.

Wat bedoel je met hoe mijn netwerk is ingericht?

 


Met de vraag hoe je het ingericht hebt bedoel ik eigenlijk wat voor apparaten je gebruikt op je netwerk. Denk bijvoorbeeld aan wifiversterkers en verdeelkastjes enzo.
Het zwarte kastje op je foto komt me zo niet bekend voor. Heeft deze ook iets van een typenummer? Waar heb je deze op aangesloten?

Een rood lampje op je experiabox is doorgaans geen goed teken trouwens. Dat zou betekenen dat je (op het moment van de foto) helemaal geen diensten had. Brandt die inmiddels al weer goed? Brandt die vaker rood?


Wij hebben geen wifiversterkers of verdeelkastjes.

Het zwarte kastje is de Wifi router van TP-link model Archer C2300 die ik op advies van de moderators hier aangeschaft heb.Deze zit op de Experiabox aangesloten.

Als wij hier geen verbinding hebben is het lampje altijd rood,gebeurd wel een aantal x per week (in een slechte week).Eerder met Telfort nauwelijks..


Ah okay. Zou je het eens een tijdje zonder de TP-link kunnen proberen om te testen of het dan beter werkt?
Als je zonder de TP-link slecht Wifi hebt kan het helpen de wifimanager te doorlopen met deze ontkoppeld/uitgeschakeld


@Boompje1, is het bovenstaande nog gelukt?


Hoi @Thomas ,ik kan hier niet zomaar de router eruit halen ivm thuis schoolwerkende kinderen 😉. Ik heb altijd begrepen dat de router nodig is voor het WIFI.Misschien begrijp ik het verkeerd,ik “moet” dit hier in huis regelen.De WIFI-router is vrij nieuw en werkte prima tot enkele weken geleden de WIFI gewoon eruit viel.


Nee, Thomas bedoelt de TP-Link er tussenuit halen.

Maar als ik het onderwerp zo doorneem, ligt daar het probleem helemaal niet.
Het probleem ligt in de aansluiting / verbinding tussen Experia Box V10 en internet. Met wat je beschrijft, als je problemen met connectie ondervindt - brand ook dat rode lampje van de Experia Box.

Dat rode lampje is nu juist de aanwijzing dat er problemen zijn in die verbinding. (Ook door Thomas aangehaald).  Dus DAAR moet je ook de oplossing zoeken om het te corrigeren.

Wat voor verbinding heb je, (glas / koper) en kun je eens wat meer overzicht foto's plaatsen hoe de aansluiting met de hoofd internetaansluiting is opgezet?


@Babylonia  ik was het vergeten te benoemen. De verbinding ziet er (nu in ieder geval) vanaf hier eigenlijk gewoon goed uit. Sinds 1 Maart is de verbinding niet weggevallen.
Ik vermoed daarom dat het probleem dus ergens in de thuis apparatuur zit.


Als @Boompje1 sinds 1 maart ook geen rood lampje meer heeft gehad, misschien inderdaad?
Erg uitgebreid is de set-up overigens niet, dus zou makkelijk te controleren kunnen zijn.

Bij storingen is het overigens altijd aan te bevelen alle delen in het netwerk te controleren, en stapsgewijs zaken te ontkoppelen om op die wijze problemen makkelijker te kunnen traceren.


@Boompje1 hoe is het de afgelopen week gegaan? Is je verbinding inmiddels weer stabiel?


Allereerst excuses voor mijn late reactie.

 

@Babylonia bedankt voor je reactie. Wij hebben al jaren glasvezel. De aansluiting heeft toen een meneer van Lijbrandt gedaan.In mijn ogen is het nu een spinneweb.

Ik zou zo foto’s toevoegen hieronder.

we hebben inderdaad geen uitval gehad,wel zeer trage internetverbinding.

ook valt de tv box (die onder de televisie staat)Aris  elke dag wel een keertje weg en brand er een rood lampje voor.Dan moeten we hem opnieuw opstarten dmv de schakelaar achterop.


 


Met nog steeds storingen m.b.t. TV. En het fotootje van de meterkast wat je hebt geplaatst.

Ik weet niet wat voor apparaat er bovenop de Experia Box V10 staat, maar het zou me niet verbazen als dat storing geeft naar de Experia Box V10, en andersom. Elektrische apparaten zo op een kluitje bij elkaar geeft heel vaak storing door elektromagnetische interferentie.

Aan te raden zeker wel minimaal 15-30 cm van elkaar.

Ook in de buurt van een slimme meter is geen goede plek.

Kabels opgerold in meerdere windingen geven mogelijk ook een elektrische “spoel” werking.
Ook dat is beter te vermijden.

Lees bijv. eens de volgende reacties:
https://forum.telfort.nl/internet-267/onderbrekingen-vdsl-60412

https://forum.telfort.nl/wifi-269/slimme-meter-stoort-tv-signaal-met-een-kleine-aanpassing-het-opgelost-71359


@Babylonia klinkt allemaal heel logisch maar wij hebben dit niet gemaakt.Dit hebben de monteurs gedaan.Die mensen zouden toch ebter moeten weten?De kabels die links uit het kastje komen zitten geconnect aan de Experiabox.Kan dit anders? Dat zwarte ding bovenop de Experiabox is de router.Wij hebben geen schappen oid in de meterkast.Ik heb het plan bij mijn (toch al drukke man) neergelegd om er een schap te maken voor de experiabox.Zou ernaast wel de router kunnen staan op het schapje of is dat een no go.De losse opgekrulde kabels zijn de oude coaxkabels die oa naar boven doorgetrokken zijn door toendertijd UPC.Het liefst zou ik ook een keurig net,vrij van spinnewebben (de losse nutteloze kabels) meterkast willen hebben.Ook zijn wij afhankelijk van de stopcontacten die er hoog zitten.


Tja, wie het heeft gemaakt, het biedt eerlijk gezegd weinig garantie.
Monteurs hebben vaak eenzijdig een beperkte cursus gedaan om alleen dit soort kastjes aan te sluiten. Verdere kennis ontbreekt vaak. Ik geef je simpel voorbeelden uit de praktijk hoe dit soort plaatsingen verkeerd kan uitpakken met haperingen als gevolg.

Valt me eigenlijk nu pas op, dat links, de glasvezel aansluiting, de “FTU” aan de rechterkant er geen beschermdeksel aanwezig is. Onbeschermd een bron van stof, en daarmee misschien makkelijk storingen als gevolg?? (Glasvezel is juist bijzonder kwetsbaar).

Alle “brei” wat je niet gebruikt, kun je beter weghalen. Maakt het ook een stuk overzichtelijker.

Met deze tekortkomingen mogelijk dan toch maar beter een “echte” monteur laten komen?
Die het in Ă©Ă©n keer fatsoenlijk regelt en doormeet.


Als ik het zo op de foto zie, dat is er op de Experiabox een lichtgrijze kabel met grijze stekker aangesloten. Deze kabel loopt naar beneden, van de foto af. Waar blijft die? Die gaat naar de tv ontvanger neem ik aan? 1 tv ontvanger? Hoe loopt de kabel? Door de kruipruimte ofzo? En komt die dan in de woonkamer weer boven?


Ik zie trouwens ook dat het wifi op je experiabox aan staat. Als je er voor kiest de  Archer C230 voor Wifi te gebruiken kun je deze beter uit zetten. 


@Babylonia bedankt voor je reactie.Overtollig brei is weg nu. Het klopt dat er geen kap op zit,nooit geweest ook.Als we een schap willen maken waar adviseer je deze dan?Als ik zo kijk moet de experiabox helaas rechts blijven omdat daar de aansluiting zit van de telefoon.Of zeg je laat de experiabox maar hangen daar en maak een klein plankje links waar de zwarte router op kan staan?

 

@Nick83 die grijze kabel gaat langs de randen van het halletje,onder de voordeur langs en daar via een gaatje in het muurtje(laag) naar de tv die aan de andere kant van het muurtje staat


Voorbeeld plek router?

 

Â