Skip to main content

de internet verbinding valt gedurende de dag regelmatig uit.

Het herstellen gaat traag.

Heel vaak is het nodig de tv-ontvanger opnieuw op te starten of de experiabox V10 opnieuw op te starten.

Alle stappen/aanbevelingen  al vaak doorlopen.

Vandaag is de druppel,tijdens online les van onze kinderen hebben we ineens niks meer,duurde wel een uur..

Zojuist weer en zo erg dat er een stop doorsloeg..

Eerder met Telfort nooit geen problemen gehad of in ieder geval niet zo ernstig als nu..

Het is al erg genoeg dat onze kinderen online les moeten volgen maar zelfs dat kan nu niet meer..

AUB doe er wat aan..

Hangt daar rechtsbovennu ook nog een omvormer voor zonnepanelen ofzo?


 

Hoort da lampje rood te branden?


Kun je die WiFi router niet beter in de woonkamer plaatsen? Of wil je dat niet?

Kabel die nu naar de tv loopt in een switch steken…

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

... en vanuit die switch een kabeltje naar tv ontvanger en een kabeltje naar WiFi router. Ik weet niet of u ook nog een smart tv heeft. Dan kun je die ook gelijk bekabeld aansluiten 😊


 

@Nick83 die grijze kabel gaat langs de randen van het halletje,onder de voordeur langs en daar via een gaatje in het muurtje(laag) naar de tv die aan de andere kant van het muurtje staat

De tv ontvanger zou het in deze opstelling gewoon altijd hardstikke goed moeten doen. Glasvezel, bekabeld aangesloten en een Arris kastje. Als dat steeds storing geeft, dan zou KPN de lijn eens door moeten meten en eventueel een monteur moeten sturen lijkt me.

De kabel is niet beschadigd? Het stekkertje bij de tv ontvanger zit er netjes aan?


@Nick83  dat rood/oranje lampje bij ethernet is prima :)  

Dat heeft met het type glasvezelaansluiting te maken. EoF (met snelheden tot 100 Mbit/s) en GoF . Als je gebruik maakt van een EoF verbinding zal dat lampje oranje branden, bij GoF zal deze groen zijn.


Vandaag is de druppel,tijdens online les van onze kinderen hebben we ineens niks meer,duurde wel een uur..

Zojuist weer en zo erg dat er een stop doorsloeg..

Als er een stop doorslaat, zou er eerder ergens een stroomlek van je 230 Volt bekabeling zijn?


De Experia Box zou ik wat hoger plaatsen in de meterkast (niet de dicht bij de slimme meter).
Mogelijk nog iets hoger dan als voorbeeld wat ik op de foto heb aangegeven.

Voetje op de zijkant van de meterkast, kan die nog voor die koperen pijp zitten.
Zodat je er plat tegenaan kijkt. (Heb je ook goed zicht op status lampjes).

Telefoondraad (weet zo niet welke dat dat is) eventueel met een RJ11 verbindingsblokje verlengen, als die kabel vanuit rechts te kort is. Zodat je die wel met de Experia Box kunt verbinden.

TP-Link Archer als Access Point gewoon in de woonkamer.
(Aan de ethernetkabel waar nu de TV-ontvanger op zit).
En dan de TV-ontvanger verbonden op een van de LAN-poortjes van die TP-Link Archer.

 

 

TP-Link Access Point mode - zie blz. 21  van de PDF handleiding.

Om geen haperingen te hebben met ontvangst van TV streams van de TV-ontvanger aangesloten via de TP-Link, activeer je  “IGMP Snooping”  (1 vinkje) = blz 70 van de handleiding.

Een extra switch heb je verder niet nodig. (LAN-poortjes van de TP-Link fungeren als switch).

Mocht je de TP-Link niet in Access Point mode gebruiken, maar als “router mode”.
Activeer je zowel  “IGMP Proxy”  als   “IGMP Snooping”  (2 vinkjes) = blz 70 van de handleiding.


@Boompje1 is het met bovenstaande nog gelukt?


De Experia Box zou ik wat hoger plaatsen in de meterkast (niet de dicht bij de slimme meter).
Mogelijk nog iets hoger dan als voorbeeld wat ik op de foto heb aangegeven.

Voetje op de zijkant van de meterkast, kan die nog voor die koperen pijp zitten.
Zodat je er plat tegenaan kijkt. (Heb je ook goed zicht op status lampjes).

Telefoondraad (weet zo niet welke dat dat is) eventueel met een RJ11 verbindingsblokje verlengen, als die kabel vanuit rechts te kort is. Zodat je die wel met de Experia Box kunt verbinden.

TP-Link Archer als Access Point gewoon in de woonkamer.
(Aan de ethernetkabel waar nu de TV-ontvanger op zit).
En dan de TV-ontvanger verbonden op een van de LAN-poortjes van die TP-Link Archer.

 

 

TP-Link Access Point mode - zie blz. 21  van de PDF handleiding.

Om geen haperingen te hebben met ontvangst van TV streams van de TV-ontvanger aangesloten via de TP-Link, activeer je  “IGMP Snooping”  (1 vinkje) = blz 70 van de handleiding.

Een extra switch heb je verder niet nodig. (LAN-poortjes van de TP-Link fungeren als switch).

Mocht je de TP-Link niet in Access Point mode gebruiken, maar als “router mode”.
Activeer je zowel  “IGMP Proxy”  als   “IGMP Snooping”  (2 vinkjes) = blz 70 van de handleiding.

Vraagje waarom zou je die tv ontvanger op de tp-link aansluiten 

Dit kan gewoon op de experiabox (mijn advies) 

Is daar een rede voor?

Lijkt mij niet handig 


Babylonia 

A zie het je wil de tp-link verplaatsen 

 


Babylonia 

A zie het je wil de tp-link verplaatsen 

Dan nog lijkt het me beter om een switch te gebruiken ... maar goed ...


Babylonia 

A zie het je wil de tp-link verplaatsen 

Dan nog lijkt het me beter om een switch te gebruiken ... maar goed ...

Ja of een extra utp door trekken 

Tv ontvanger direct in de experiabox

Of inderdaad via een igmp snooping switch 


Babylonia 

A zie het je wil de tp-link verplaatsen 

Dan nog lijkt het me beter om een switch te gebruiken ... maar goed …

En waarom lijkt je dat beter?
Wel graag met een onderbouwd antwoord komen. Geldt evenzeer voor @peter-keetfm 

Die TP-Link kan zowel voor WiFi  als switch  gebruikt worden.  Ofwel beiden in één. Daar hoeft de topic starter verder niets extra voor aan te schaffen, want die TP-Link heeft hij namelijk al.

Kwestie van correct instellen zoals eerder aangegeven, en het werkt als zodanig.
Voldoet volledig aan alle specificaties / voorwaarden om dat als zodanig in te zetten.


@Babylonia

Tp-link staat bekend dat de igmp snooping soms niet lekker werkt

Dat geldt ook voor bepaalde Tp-link igmp snooping switches

De itv beter direct op de experiabox of een netgear igmp snooping switch

Vandaar mijn advies direct op de experiabox 

Uiteraard kun je het wel proberen met die Tp-link 


Zo'n set-up met een TP-Link (een Archer C6 in dat geval) heb ikzelf als zodanig uitgetest.
(En nog wat andere routers in een vergelijkbare set-up).  Géén probleem!!

Omdat de topic starter die TP-Link al heeft, waarom zou hij dat niet als eerste optie gewoon proberen?
Als het niet werkt is er altijd nog wel wat anders te verzinnen.

Maar al direct met andere spullen aan komen zetten, terwijl de eerste optie nog niet eens is geprobeerd, vind ik eerlijk gezegd alleen maar erg kortzichtig.

Bovendien kunnen mogelijke problemen ook nog wel andere oorzaken hebben.


De TP-link Archer C230 lijkt me hier toch de meest voor de hand liggende factor in alle genoemde communicatiestoringen. Zeker ook omdat er tv onderbrekingen voorkomen. Als de tplink namelijk ook multicast routing aankan en zich profileert als de bron van het tv signaal ipv de experia box zelf dan is het over met tv kijken.

Beste advies lijkt me complete verwijdering van de TP link en een superwifi setje aansluiten op de V10. Dan denk ik dat de problemen opgelost zijn.


Nee, dat is een te voorbarige conclusie. Je weet niet eens welke instellingen de topic starter heeft gebruikt voor de TP-Link.  Daar heeft hij zich namelijk niet over uitgelaten.
Als het niet juist is ingesteld is het niet verwonderlijk dat er problemen zullen zijn.

Maar dat geldt voor zoveel apparatuur, dat het niet goed functioneert indien verkeerd ingesteld.
Kun je SuperWifi's kopen of de meest geavanceerde netwerk apparatuur.
Indien niet goed ingesteld functioneert het gewoon niet goed!!


Nee, dat is een te voorbarige conclusie. Je weet niet eens welke instellingen de topic starter heeft gebruikt voor de TP-Link.  Daar heeft hij zich namelijk niet over uitgelaten.
Als het niet juist is ingesteld is het niet verwonderlijk dat er problemen zullen zijn.

Maar dat geldt voor zoveel apparatuur, dat het niet goed functioneert indien verkeerd ingesteld.
Kun je SuperWifi's kopen of de meest geavanceerde netwerk apparatuur.
Indien niet goed ingesteld functioneert het gewoon niet goed!!

Klopt helemaal mee eens. Echter als ik de noodkreet zie van de topic starter  in het het eerste bericht dan is dit het beste advies om te geven met de kennis van. Het is nooit een probleem om eigen apparatuur natuurlijk te gebruiken als je kan doorgronden wat je er mee wil en zeker weet dat alles goed staat ingesteld. Die indruk krijg ik hier niet bij dit netwerk.


@Babylonia

Zie mijn laatste zin

Niet dat ik een voorstander ben

"Uiteraard kun je het wel proberen met die Tp-link" 


Wat hebben extra reacties en meningen op voorhand  over “beter dit of dat” voor nut, als je het er mee eens bent om het eerst eens gewoon te proberen? En je het resultaat ervan nog niet kent?
Laat commentaar dan beter achterwege.

Indien uiteindelijk met de reeds aanwezige spullen, het alsnog niet werkt, is er tijd genoeg om andere opties te overwegen en met aanbevelingen te komen.


Wat hebben extra reacties en meningen op voorhand  over “beter dit of dat” voor nut, als je het er mee eens bent om het eerst eens gewoon te proberen? En je het resultaat ervan nog niet kent?
Laat commentaar dan beter achterwege.

Indien uiteindelijk met de reeds aanwezige spullen, het alsnog niet werkt, is er tijd genoeg om andere opties te overwegen en met aanbevelingen te komen.

het is altijd nog een openbaar forum 

En alle advies is welkom

Mijn advies is de tv ontvanger direct aan de experiabox aan sluiten

En niet via de tp-link 

Ook al werkt het "in het begin" goed 

Ik laat mijn commentaar voor jou niet achterwegen 

Iedereen is vrij om hier goede tips te geven 

 

 


Wat hebben extra reacties en meningen op voorhand  over “beter dit of dat” voor nut, als je het er mee eens bent om het eerst eens gewoon te proberen? En je het resultaat ervan nog niet kent?
Laat commentaar dan beter achterwege.

Indien uiteindelijk met de reeds aanwezige spullen, het alsnog niet werkt, is er tijd genoeg om andere opties te overwegen en met aanbevelingen te komen.

Topic is een maand geleden gestart. Ik zou niet zo lang resultaten willen afwachten met dit soort gemelde communicatie onderbrekingen en zo snel mogelijk converteren naar een opzet die theoretisch zou moeten werken.

 


Zo'n set-up met een TP-Link (een Archer C6 in dat geval) heb ikzelf als zodanig uitgetest.
(En nog wat andere routers in een vergelijkbare set-up).  Géén probleem!!

Met alle respect, maar ... u bent een oud Telfort klant. Alles wat u uitgetest heeft wat betreft igmp snooping / tv ontvanger achter 2de router en dergelijke, daar hecht ik niet zoveel waarde aan. Sorry. We hebben hier al wel vaker over gehad. 


Ik zie dat je een EoF glasverbinding hebt door het oranje Ethernetlampje op je NT. Volgens mij hoort dit een GoF verbinding te zijn. Is het WAN poortje op je V10 ook alleen maar oranje aan het knipperen? Probeer eens een ander UTP kabel wat je tussen de NT en het modem hebt.

Edit: Ik heb niet alle posts gelezen alleen dit viel me op.


Topic is een maand geleden gestart. Ik zou niet zo lang resultaten willen afwachten met dit soort gemelde communicatie onderbrekingen en zo snel mogelijk converteren naar een opzet die theoretisch zou moeten werken.

Persoonlijk hecht ik minder waarde aan theoretische set-ups, maar wel praktisch werkende set-ups. (Vandaar altijd het advies om het ook daadwerkelijk te testen en te zien of het functioneert).

 

Met alle respect, maar ... u bent een oud Telfort klant. Alles wat u uitgetest heeft wat betreft igmp snooping / tv ontvanger achter 2de router en dergelijke, daar hecht ik niet zoveel waarde aan.

Die set-ups zijn nu juist ook achter KPN verbindingen getest, niet alleen “oud Telfort“. Aangaande IPTV is er geen verschil in die functies betreffende IGMP snooping / proxy - KPN vs Telfort.