Skip to main content

de internet verbinding valt gedurende de dag regelmatig uit.

Het herstellen gaat traag.

Heel vaak is het nodig de tv-ontvanger opnieuw op te starten of de experiabox V10 opnieuw op te starten.

Alle stappen/aanbevelingen  al vaak doorlopen.

Vandaag is de druppel,tijdens online les van onze kinderen hebben we ineens niks meer,duurde wel een uur..

Zojuist weer en zo erg dat er een stop doorsloeg..

Eerder met Telfort nooit geen problemen gehad of in ieder geval niet zo ernstig als nu..

Het is al erg genoeg dat onze kinderen online les moeten volgen maar zelfs dat kan nu niet meer..

AUB doe er wat aan..

Allereerst mijn excuses voor het niet/laat reageren.

 

@Nick83 dat is geen omvormer voor de zonnepanelen.Dat apparaat wat je ziet hangen is voor de centrale afzuiging in huis.Dat rode lampje op dat kastje waar NT op staat brand altijd rood.Je idee voor een switch is leuk maar denk niet dat het nodig is,bij Telfort immers geen problemen gehad.De kabeltjes zijn niet beschadigd.

@Babylonia de stop is 1x doorgeslagen in alle tijd van Telfort en nu dus KPN..nooit eerder problemen mee gehad.De Experiabox kan alleen maar aan de rechterkant hangen omdat er rechts een kort snoertje zit van de vaste telefoon.Veel hoger kan niet ivm weinig ruimte zoals je op de foto ziet.Ik heb van alle monteurs die hier in het verleden zijn geweest altijd gehoord dat evrlengen niet goed is..krijg je nog slechter verbinding van.

Ik ben een echte leek (en ja ik ben een ZIJ) en snap soms de suggesties ook niet.Ik ben de enige die dit soort dingen regelt hier,net zoals alle huishoudelijke taken en de zorg voor kinderen en hond.Ik vind het super dat jullie met suggesties komen maar  van snooping switches en EoF glasverbinding,GoF verbinding,UTP kabel,RJ11 verbindingsblokjeAccess Point etc heb ik nog nooit gehoord en eigenlijk duizelt het me een beetje.Ik zie ook vooral dat dit probleem MIJ geld gaat kosten.Daar ben ik niet zo blij mee..Zoals gezegt..voor heen bij Lijbrandt/Telfort nooi geen problemen gehad.

Afgelopen dinsdagmorgen (rond 5 uur) is de tv ontvanger (voorheen Mediabox) wederom aan het opstarten geweest.Mijn man kon niks,geen tv kijken voordat hij naar het werk ging.Ik ben zojuist boven bezig egweest en heb mijn (18 jarige) dochter steeds horen zeggen op haar kamer..sorry hij loopt steeds vast..Zij doet een MBO opleiding en weinig op school aanwezig en moet dus online gesprekken volgen en leiden.Dit ook met stageplekken etc..Dit kan echt niet..


Je hebt toch glasvezel en geen xdsl

Als die telefoon kabel naar de huistelefoon gaat mag je deze rustige verlengen

Dat lampje op de NT glasvezelkastje is normaal dat betekent dat je op een 100mbit verbinding zit tussen huis en pop station (wijkkast)

Als deze groen is heb je een 1000mbit verbinding

 


Ja we hebben glasvezel.Bedankt voor je uitleg wat betreft 100mbit/1000mbit


ik kan niet in de situatie kijken

kun je niet NT (glasvezel kastje) meterkast van daar naar de woonkamer (netwerkkabel)

in de wan poort van de experiabox v10

zet de experiabox in de woonkamer bijvoorbeeld achter een kastje

sluit hier de itv ontvanger op aan en de huistelefoon

en zet de wifi van de experiabox v10 aan

vergeet de tp-link dan even


Als ik (ahum,ben echt niet technisch) dat zou doen zou dat het uitvallen van het internet/tv kunnen voorkomen?Waarom is dit nooit eerder gebeurd in de jaren dat wij dus Lijbrandt/Telfort hebben gehad en nu dus doorgezet zijn naar KPN wel?? Dan moet er mijn inziens toch het probleem dáár liggen en niet bij ons?Mocht het nodig zijn voor de uitval om dit in de woonkamer te plaatsen wie verzekerd mij dan dat het voorbij is?


verzekerd kan ik ook niet zeggen

ik ben ook mede forum lid

ik zou eerst dan proberen alleen de experiabox en daar de tv ontvanger op zonder de tp-link

en de wifi van de experiabox gebruiken

deze is wel redelijk goed van een v10

kun je eens een foto plaatsen van de onderkant van de experiabox waar de aansluitingen zitten


O ja over de stop gesproken

Welke gaat er uit

Ik denk dat dit een overbelasting is

Je hebt maar 4 groepen

Welke gaat er uit?

1 van de 2

Of 1 van de 4 


Als ik (ahum,ben echt niet technisch) dat zou doen zou dat het uitvallen van het internet/tv kunnen voorkomen?Waarom is dit nooit eerder gebeurd in de jaren dat wij dus Lijbrandt/Telfort hebben gehad en nu dus doorgezet zijn naar KPN wel?? 

Om er in zn algemeenheid wat over te zeggen: omdat het bij KPN nu 1maal allemaal wat meer "strict" werkt. Het is gewoon de voortschrijdende techniek. Oude protocollen worden niet meer ondersteund. Nieuwere protocollen zijn beter, sneller, maar helaas soms ook wat gevoeliger voor storingen als je de kabels niet helemaal netjes hebt hangen bijvoorbeeld. Of als je oudere apparatuur hebt die het niet ondersteund. Onwikkelingen gaan door. Dat heeft tot gevolg dat je ook zelf zo af en toe wat moet investeren in het netwerk in huis.


 

@Nick83 dat is geen omvormer voor de zonnepanelen.Dat apparaat wat je ziet hangen is voor de centrale afzuiging in huis.

Ow... die hebben wij ook. Staat op zolder, die is zo groot dat die zeker niet in de meterkast zou passen 😄 maar ja goed, al bijna 20 jaar oud, blijkbaar maken ze die dingen tegenwoordig wat kleiner 👍


 

@Nick83 dat is geen omvormer voor de zonnepanelen.Dat apparaat wat je ziet hangen is voor de centrale afzuiging in huis.

Ow... die hebben wij ook. Staat op zolder, die is zo groot dat die zeker niet in de meterkast zou passen 😄 maar ja goed, al bijna 20 jaar oud, blijkbaar maken ze die dingen tegenwoordig wat kleiner 👍

Nick vervangen door een Zehnder Stork Comfofan

Die trekken 3watt op laagste stand 

Tip misschien vervangen 


 

@Nick83 dat is geen omvormer voor de zonnepanelen.Dat apparaat wat je ziet hangen is voor de centrale afzuiging in huis.

Ow... die hebben wij ook. Staat op zolder, die is zo groot dat die zeker niet in de meterkast zou passen 😄 maar ja goed, al bijna 20 jaar oud, blijkbaar maken ze die dingen tegenwoordig wat kleiner 👍

Nick vervangen door een Zehnder Stork Comfofan

Die trekken 3watt op laagste stand 

Tip misschien vervangen 

Euhm... dat is alleen afzuiging volgens mij... toch? Wat we nu hebben is afzuiging en aanvoer in 1. De lucht word uit huis afgezogen en tegelijk aangevoerd van buiten. In dat ding komt de lucht langs elkaar met een soort warmte wisselaar ofzo. Wij hebben geen roosters in de ramen. Alle ramen zijn bij ons pot dicht. Tenzij we ze open doen 😉

Maar goed ... offtopic 😄


@Nick83

Jij hebt wtw systeem dat is inderdaad anders

Wij hebben afzuiging direct naar buiten

Inderdaad off topic 

Nu maar weer on topic 

 

 


@Boompje1, heb je nog een oplossing kunnen vinden? 
Misschien had je er overheen gelezen, maar als je het Wifi van je TP link gebruikt moet Wifi van de experiabox uit staan. (als je ze in dezelfde ruimte hebt staan) Had je die al uitgezet? :grimacing:


Hoi allemaal,ik heb alles gelezen en geen bericht is een goed bericht toch?

We hebben geen uitval meer gehad dus alles lijkt,zonder verdere aanpassingen weer te werken.