Skip to main content
Beantwoord

Wifi uitzetten op KPN Box 12 en een eigen wifi netwerk via Apple Time Capsule

• February 13, 2026
  • 4 reacties
  • 37 keer bekeken

kpn box 12 zonder wifi gebruiken en een eigen wifi netwerk via appel time capsule uitgeven

Ā 

ik had een experia box v10 goed werken met eigen wifi netwerk dat in bridgemodes was ingesteld.

Nu heb een box 12 ontvangen en kan geen wifi netwerk meer gebruiken omdat naar mijn idee de instelling van de apple Time Capsule niet meegoed staan

Ā 

Beste antwoord door rvk01

Ik heb alle instellingen op de apple Time Capsule terug gezet in de modus zoals het werkte met experia v10 van kpn.Ā 

Wij weten natuurlijk niet welke instellingen dat zijn.Ā 

Je zou toch zeggen als je de Time capsule opnieuwĀ instelt met ophalen via dhcp en dan nieuw wifi netwerk (als ap), dat het gelijk moet werken.

Daarna zou je wifi op de V12 uit kunnen zetten.Ā 

Wat krijg je niet aan de gang precies?

Als dat niet werkt zou je wat moeten vertellen over hoe je de instellingen zet.

Bij hoofdstuk 2 (pag.21) staat het opzetten van een nieuw draadloos netwerk.

https://cdsassets.apple.com/live/6GJYWVAV/user/locale/nl-nl/ma428_timecapsule_setupguide.pdf

Ā 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 13, 2026

Beste ​@BigpilotĀ de KPN Box12 werkt niet anders dan de V10, behalve dat de 12 ook wifi6 heeft.

Dus gewoon de wifi op de router uitzetten en uitsluitend de wifi van de Apple gebruiken, die je als AP op de modem hebt aangesloten.

Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 13, 2026

Beste JanD, ik ben al sinds donderdagmiddag bezig om een en ander te laten werken.Ā 

Ik heb vorige jaar eenzelfde probleem gehad, toen heeft een collega me van de afdeling service plus prima geholpen en werkte alles weer naar behoren.

Wat ik niet begrijp is dat eens in de 1,5 a 2 jaar ik merk dat de internet snelheid traag wordt, daarnaast als ik dan een speedtest doe is de download snelheid lager dan de upload snelheid.

Dit gebeurd om de paar jaar zoals ik schreef.Ā 

ik heb denk ik 8 collega’s gesproken de afgelopen 2 dagen, maar kom er niet uit.

Ik heb alle instellingen op de apple Time Capsule terug gezet in de modus zoals het werkte met experia v10 van kpn. Ik heb foto’s gemaakt van alle instellingen van de apple Time Capsule voor dat ik een en ander heb omgewisseld, v10 naar box 12.

Ik krijg het niet aan de gang, waaraan het ligt ik heb geen idee……..?

Als je nog een advies hebt hoor ik dat graag, een heel fijn weekend.

Dank voor je reactie.Ā 

MvGr Peter

Ā 

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • February 13, 2026

Ik heb alle instellingen op de apple Time Capsule terug gezet in de modus zoals het werkte met experia v10 van kpn.Ā 

Wij weten natuurlijk niet welke instellingen dat zijn.Ā 

Je zou toch zeggen als je de Time capsule opnieuwĀ instelt met ophalen via dhcp en dan nieuw wifi netwerk (als ap), dat het gelijk moet werken.

Daarna zou je wifi op de V12 uit kunnen zetten.Ā 

Wat krijg je niet aan de gang precies?

Als dat niet werkt zou je wat moeten vertellen over hoe je de instellingen zet.

Bij hoofdstuk 2 (pag.21) staat het opzetten van een nieuw draadloos netwerk.

https://cdsassets.apple.com/live/6GJYWVAV/user/locale/nl-nl/ma428_timecapsule_setupguide.pdf

Ā 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@BigpilotĀ welkom hier! Ik snap dat je baalt als iets wat altijd gewekt heeft plots niet meer werkt. Het is lastig te zeggen waar het dan direct fout gaat. Werkt alles nu wel of kan je anders exact aangeven waar je precies vastloopt, het liefst met een screenshot van de gebruikte instellingen.Ā 

Dan denken we graag even met je mee!