Skip to main content

Hoi,

Sinds een week valt mijn WiFi de hele tijd weg op mijn IPhone10. Ik heb alle trucjes al geprobeerd. Hiermee bedoel ik dus het aan- en uitzetten, de simkaart eruit en gecheckt of er wellicht ergens een storing is. Niks werkt echter. Mijn andere gezinsleden hebben allemaal Vodafone en nergens last van.. Het is inmiddels het midden van de maand en aangezien ik voor mijn studie ook vaak dingen opzoek op mijn telefoon is er nu al in een halve maand 25 GB doorheen gegaan.. Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?  

Een verbinding via WiFi is niet afhankelijk van het mobiele netwerk (KPN "mobiel” versus Vodafone),
maar van de WiFi connectie met een router of WiFi Access Point.

Eruit halen en terugstoppen van een SIM-kaart heeft dan ook geen zin, want dat heeft alleen betrekking op mobiele telefonie. (Het is zelfs mogelijk zonder SIM-kaart een connectie met WiFi te maken voor een verbinding met internet).

Aangezien je spreekt over andere gezinsleden die er geen last mee hebben (connectie via WiFi), is het probleem in dit geval gerelateerd aan de iPhone 10 zelf die kennelijk moeite heeft een WiFi-connectie te onderhouden.

Welke modem/router (Experia Box) model gebruik je thuis om met WiFi te verbinden?
Zijn er buiten de standaard Experia Box nog andere mogelijkheden zoals extra WiFi Access Points
(WiFi “versterkers” e.d.) waarmee je een verbinding zou kunnen leggen?

Als je op bezoek bent bij iemand anders (vrienden / vriendinnen / studiegenoten) heb je dan ook problemen met de WiFi verbinding die je daar mogelijk gebruikt met het netwerk van die ander?