Skip to main content
Vraag

Wifi valt regelmatig weg met Netgear Orbi in combinatie met KPN

• September 2, 2026
  • 1 reactie
  • 27 keer bekeken

Wij hebben thuis internet van KPN en gebruiken een Netgear Orbi-systeem voor onze wifi. We hebben regelmatig problemen waarbij de wifi-verbinding wegvalt, soms ook voor langere tijd.

Het probleem doet zich wisselend voor op verschillende apparaten. Soms heeft het ene apparaat geen wifi terwijl een ander apparaat nog wel verbinding lijkt te hebben. Op andere momenten valt de wifi breder of langere tijd weg.

Inmiddels merken we dat ook onze slimme apparaten in huis hierdoor ontregeld raken. Zo zijn onze rolluiken al meerdere keren van slag geraakt en zijn deze zelfs 's nachts uit zichzelf opengegaan. Het probleem begint daardoor behoorlijk vervelend te worden.

Ik heb KPN al gebeld. Zij hebben de verbinding gecontroleerd en geven aan dat het internet dat bij ons binnenkomt goed en stabiel is. Het lijkt er daarom op dat het probleem in ons thuisnetwerk en mogelijk in het Orbi-systeem zit.

Heeft iemand ervaring met dit soort problemen met Orbi?

Waar kunnen we het beste beginnen met zoeken? Kan ik bijvoorbeeld ergens terugzien of de Orbi-router of een satelliet gedurende langere tijd de verbinding verliest? En zijn er bepaalde instellingen, conflicten met het KPN-modem of andere bekende oorzaken die dit gedrag kunnen verklaren?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

1 reactie

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • September 2, 2026

Nee, ik niet. 

Wel staat Orni i.c.m. KPN en Experiabox garant voor problemen die je omschrijft. 
Het ligt niet aan KPN maar meer in de combinatie router modem, waarbij er na een 5Ghz kanaal wissel allerlei rare dingen kunnen gebeuren. 

D.m.v. een Google / Claude / whatever zoekopdracht kun je hier veel over lezen. DFS radar  problemen zijn een veelvuldige bron van ergenis. 

Â