Op 10 februari zijn wij (gedwongen door KPN!!!) op glasvezel gegaan. Vanwege vaste telefonie moest de monteur Experia modem vervangen door een Box 12. Verder hebben wij 2 witte wifi versterkers, waarvan een bedraad. Deze staan eigenlijk altijd mooi op groen. Monteur kreeg het op het eerste gezicht allemaal werkend. Maar al snel begon ellende met onze 2 Samsung telefoons, schieten steeds op verbonden zonder internet. Met laptops en smart tv gaat het overigens wel prima. Alles geprobeerd, aan/uit zelfs de netwerkinstellingen gereset maar niks helpt. Ook het kastje en de modem al gereset met hulp van KPN. Als je de wifi op de telefoon even uit en weer aan zet raakt hij weer verbonden maar na korte tijd weer uitval. Met de oude verbinding en experia hadden wij echt nooit problemen, dus er lijkt een conflict tussen de Box 12 en de telefoons. Ik las op een ouder topic dat het zwarte glasvezelkastje de boosdoener kan zijn doordat de rode poort kapot is of heel vaak korte onderbrekingen geeft. Misschien is een telefoon hier gevoeliger voor dan de andere apparatuur? Zelfs als ik bij de router sta of bij een versterker die op groen staat herstelt de verbinding niet. Ik heb ook al geprobeerd om om de modem een ip-adres te reserveren voor de telefoons, en ook om op de telefoon statisch i.p.v. DHCP in te stellen. Inmiddels radeloos! ​
Beantwoord
Wifi valt steeds uit op mobiele telefoons na installatie glasvezel en KPN box 12
Beste antwoord door gru
Probleem lijkt opgelost! En wel door een van de wifi-versterkers verder weg te zetten. Deze stonden eerst zo dat ‘ze elkaar zagen’. Dit overigens op advies van de monteur. Nu dus verplaatst en daarna geen problemen meer ondervonden!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.