Skip to main content

Ik heb al enige tijd problemen met het wegvallen van het wifi signaal. Ik heb een experiaboxV10. Het wifi-signaal valt vaak even kort weg (maakt niet uit waar ik in huis ben) en naar 10 a 20 seconden heb ik vervolgens weer verbinding. Nu heb ik al een aantal keren van allerlei stappen doorlopen om het te verbeteren, maar zonder resultaat.

  • wifi versterkers werken niet
  • resetten werk niet
  • modem verplaatsen werkt niet
  • etc.

Het vervelende is dat de snelheid van de wifi wel goed is, alleen het wegvallen is heel vervelend. Wat kan ik nog meer doen in plaats van een monteur langs te laten komen, die gaat zeggen dat het signaal goed is en me dit weer veel geld gaat kosten?

 

Wat heb je allemaal aangesloten op het modem qua randapparatuur? En welke problemen heb je met Wi-Fi versterkers?


experiabox → Deze werkt goed valt ook niet weg als de wifi wegvalt

wifi versterker kabel → heeft niet geholpen om probleem te verbeteren

 


Gebruik je dit soort dingen? 

 


Nee, gebruik de versterkers die geleverd zijn door KPN (alleen kabel verbinding mogelijk). Uit de test kwam toen dat advies en deze toen geïnstalleerd, maar helaas geen verbetering gehad op wegvallen wel op het bereik.


Toch bijzonder dat de wifi versterkers niets doen. Ik neem aan dat je  de kleine zwarte experia wifi's bedoeld. Die zorgen ervoor dat de wifi van de v10 wordt uitgeschakeld.  Die doet dus helemaal niets meer. Je hebt/had er twee bekabeld aangesloten?


Ja klopt, op mijn kantoor zit ik er letterlijk tegen aan. Zelf zat ik te twijfelen om de superwifi punten maar aan te schaffen in de hoop dat het beter wordt, maar geen idee of dit zal helpen. Weet niet of deze voor een nieuw wifi netwerk zorgen?


De super wifi's zijn zeker niet beter. Is de Wi-Fi van het modem wel uit?


in de thuis app staat bij internetpunten:

modem: experiabox V10A

kantoor: experia wifi     Primair

 

Dien ik dan nog de modem uit te schakelen via geavenceerd?


Ok de v10a is het enige modem waar de Wi-Fi aan blijft. Je hebt dus 1 experia wifi versterker,  direct op het modem. Tv ontvangers ook direct op het modem? Zit er ergens een switch? Welke snelheid haal je als je meet met een bekabelde pc of laptop? Sorry voor de vele vragen hoor maar ik moet even een beeld krijgen van je netwerk.


geen probleem alleen maar prettig als het opgelost wordt!

 

Tv ontvanger zit direct op de modem (kabel)

er zit nergens een switch. Alles direct op het modem

wifi snelheid en kabel zit op +/- 100Mbit/s → Dit is ook mijn abonnement snelheid


Dus de Wi-Fi snelheid is goed maar toch valt het af en toe helemaal weg. Is dat bij alle mobiele apparaten zo? Krijg je dan iets van een melding? Iets van ip adres niet beschikbaar of u heeft misschien geen internet?


Op elk apparaat waar wifi op zit valt het signaal weg. Op de laptop geeft deze bijvoorbeeld aan dat er geen verbinding meer is en op de telefoon schakelt wordt er over geschakeld naar 4G. Na +/- 30 seconden wordt alles weer automatisch verbonden en werkt het weer goed. Kan ook niet voorspellen wanneer dit gebeurd, soms gaat het dagen goed en vervolgens heb ik er vaker last van.


Pff wat een lastige is dit. Ik ben toch bang dat er iets in je netwerk zit wat een probleem veroorzaakt.  Denk aan kabelbreuk of een connector die niet goed is. Om dat uit te sluiten zal je moeten testen. Misschien ben je een keer in de gelegenheid om dat te doen. Haal alle randapparatuur van het modem en reset het modem. Kijk dan een paar uur of de wifi nog uitvalt. Zoja dan weet je zeker dat het aan het modem ligt.  Zoniet dan ga je stap voor stap dingen weer aansluiten met iedere keer een tijdje er tussen. Geen leuke klus maar je moet echt uitsluiten dat het aan je netwerk ligt want een ander modem zal hetzelfde hebben.


Ja had helaas al het vermoeden dat het niet simpel zou zijn. Heb namelijk al van alles geprobeerd. Ga toch maar eens de kabel vanuit het glasvezel kastje naar de modem vervangen. Misschien helpt dit. 


Ik maak uit je beschrijving op dat het alleen een Wi-Fi probleem is. Een nieuwe kabel tussen het glasvezelkastje en het modem zal dan niet veel verschil maken. Ik denk dat je alle bekabeling na het modem moet controleren. 


Welkom op ons forum, @jesseburgt! Ik zie dat je al aardig op weg geholpen bent door @Joep1965, fijn. Ik lees dat je een Experia Box V10A in combinatie met Experia Wifi gebruikt. Nu is het zo dat de Experia Box V10a nog geen seamless roaming ondersteunt. Hierdoor kan het zijn dat je korte wegval van de wifi verbinding ervaart als één van jouw apparaten verbinding maakt met één van de access points (Experia Box of Experia Wifi). Jouw mobiele apparaten (bijvoorbeeld telefoon of laptop) zal proberen verbinding te maken met het beste bereikbare netwerk. Met seamless roaming zou je hier niets van merken, maar omdat de Experia Box V10A dit niet ondersteunt, kan het zijn dat je dit merkt. Er wordt aan gewerkt om seamless roaming ook voor de Experia Box V10A beschikbaar te maken, zodat je geen wegvallende verbinding meer hoeft te ervaren.