Skip to main content

Mijn wifi is erg onstabiel. Het valt soms helemaal weg en ook onze apparatuur kan gaan het IP adres niet vinden.

Als ik de modem opnieuw opstart werkt het wel weer een tijdje. Maar uiteindelijk heb ik vaak binnen een dag weer het zelfde probleem.

Hi @Jesperve, welkom op het forum!

Je geeft aan dat je wifi niet stabiel is maar ook dat het IP-adres niet gevonden kan worden, gebeurt dat tegelijkertijd? Of is er soms helemaal geen verbinding met jullie netwerk en soms wel maar komt dan de melding over het IP-adres tevoorschijn? Is het bij al jullie apparatuur het zelfde liedje? Of zijn bepaalde apparaten wel goed verbonden terwijl het op andere apparaten niet goed gaat?

Als ik je lijn doormeet, zie ik dat je een V10 hebt staan en zo te zien ook wifiversterkers, welk type heb je daarvoor in gebruik? Zijn dat de zwarte vierkante, witte vierkante of witte ronde? Heb je er 1 of meerdere? 

 


Beste Maja,

 

Bedankt voor de reactie.

Soms valt de hele verbinding weg en soms kunnen al mijn apparaten geen IP adres vinden. Dit is dan bij alle apparaten. Als ik dan de stroom van de modem afhaal doet hij het weer een tijdje.

Ik gebruik 2 wifi versterkers. Ik heb een witte vierkante en een zwarte vierkante. Deze staan op verschillende etages.


Ah, je hebt dus 1 zo'n zwarte, staat die het dichtst bij de Experia Box? En dan de witte op een andere etage? Is die witte via een kabel aangesloten of heb je die draadloos aangesloten op de Experia Box? In het laatste geval, zou ik je aan willen raden om die witte óók met een kabel aan te sluiten.

Als het anders zit, zou je me dan willen vertellen hoe de versterkers precies zijn aangesloten? En je hebt het over herstarten van het modem, heb je die ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?


De modem staat op de begane grond. Bij de meter kast. Dat is de plek waar ook de telefoon verbinding binnenkomt. De zwarte staat op de eerste etage in de woonkamer en isaan gesloten via z'n kastje op het elektrisch netwerk. De witte is op de zelfde manier aangesloten op de de 2 etage.

Ik heb een tijd geleden de modem terug gezet naar de fabrieksinstellingen en daarna nog een aantal keer jullie wifi verbetertool gebruikt.


Zou je die zwarte eens rechtstreeks op de Experia Box aan willen sluiten? Bij mijn weten werkt het niet goed als je dit via het stroomnetwerk laat lopen. Daarnaast neemt de zwarte de wifi functie van je V10 over, en is het ook daarom van belang dat hij in de buurt staat, aangezien je V10 dan zelf dus géén signaal meer uitzendt. Zou je eens kunnen kijken of de situatie verbetert als je het op deze manier aansluit?


Zou je die zwarte eens rechtstreeks op de Experia Box aan willen sluiten? Bij mijn weten werkt het niet goed als je dit via het stroomnetwerk laat lopen. Daarnaast neemt de zwarte de wifi functie van je V10 over, en is het ook daarom van belang dat hij in de buurt staat, aangezien je V10 dan zelf dus géén signaal meer uitzendt. Zou je eens kunnen kijken of de situatie verbetert als je het op deze manier aansluit?

Is het gelukt om hem op deze manier aan te sluiten? Zo ja, hoe gaat het dan nu met de wifi?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Voor nu werkt het prima. Bedankt voor het helpen


Top! Graag gedaan :relaxed: