Skip to main content

Ik heb de laatste tijd ook slecht bereik met de Experiabox V10. Ik heb al enige tijd een extra router op de tweede verdieping, maar de laatste tijd pakken alle apparaten het netwerk van de tweede etage ipv de Experiabox welke op de begane grond staat. Zelfs apparaten die standaard op de begane grond staan pakken de router van de 2e verdieping. Hoe. kan dit opgelost worden.

admin: eigen topic aangemaakt. 

Hoi @Essiek, hier hebben we een oplossing voor! Zou je onze wifimanager eens willen doorlopen?(met je router op de tweede verdieping uitgeschakeld) Als je érgens in huis onder de 20Mbit/s blijft hangen zou deze een oplossing aan moeten bieden! 


Ik heb de test gedaan en die is gewoon goed. Ik snap echter nog steeds niet waarom alle apparaten op de begane grond (daar waar ook de experiabox staat) naar de router op de derde verdieping gaan ipv van het dichtsbijzijnde internetpunt. 

Daarnaast heb ik zo ongeveer elke dag storing aan een alarmsysteem en volgens de leverancier is dat omdat KPN dan niet een continue internetverbinding levert.

Ik hoop dat ik hier iets aan an doen. 


Ik heb de test gedaan en die is gewoon goed. Ik snap echter nog steeds niet waarom alle apparaten op de begane grond (daar waar ook de experiabox staat) naar de router op de derde verdieping gaan ipv van het dichtsbijzijnde internetpunt. 

Daarnaast heb ik zo ongeveer elke dag storing aan een alarmsysteem en volgens de leverancier is dat omdat KPN dan niet een continue internetverbinding levert.

Ik hoop dat ik hier iets aan an doen. 

De wifi van de extra router boven heeft geen samenwerking met de wifi op de experia box. De aangesloten wifi apparaten maken naar eigen keuze een verbinding met 1 van de apparaten en blijven daar op hangen. Er zal een vorm van wifi mesh met roaming geintroduceerd moeten worden om dit aan te passen. Dit is wat de Experia wifi en de Super Wifi doen.


Maar wat is nu daadwerkelijk het probleem? Ok het is technisch dus niet mogelijk om een hogere snelheid te hebben. Overigens is die 32 voldoende om goed mee te kunnen werken. Maar u werkt waarschijnlijk via Wi-Fi. Tsja dat moet je nooit doen.  En met 2 Wi-Fi punten zou u in een standaard woning overal Wi-Fi moeten hebben. Ik hoop dat u iets gedetailleerder het probleem kan omschrijven. Overigens is de v10a het enige modem wat wel met de super wifi's werkt.


@Essiek heb je nog een oplossing kunnen vinden voor je Wifi?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!