Skip to main content

Ik heb sinds deze week glasvezel. Dat is een flinke verbetering tov koper gelukkig.

Ik heb daarnaast gisteren mijn abonnement geupgrade van de standaard naar 200Mbit. Ik zie dat ik met een kabel direct in mijn V9 modem aansluit ik inderdaad 200Mbit haal, echter als ik met mijn laptop naast het modem zit en via de Wifi verbinding heb, dan kom ik tot max 15Mbit. Dat vind ik echt een veel te groot verschil. Sterker nog, ik had het idee dat de wifi voor de upgrade naar 200Mbit sneller was.. Ik heb daarnaast verschillende kanalen geprobeerd, maar dat geeft weinig verbetering.

 

Ik geloof direct dat een Superwifi punt verbetering zou brengen, maar ik vind eigenlijk dat de 15Mbit veel te laag is. Ik hoor graag wat er kan gebeuren om dit te verhogen. 

 

Gebruik je 2,4 of 5 ghz?
Wat is de afstand van het device waarop je test en de Experiabox?
Zitten er muren tussen het devide waarop je test en de Experiabox?


En staat de Experiabox in de ruimte? Geen andere apparaten er bij in de buurt?


Hoe kan ik zien of ik 2,4 of 5 ghz draai? 
ik zit letterlijk een halve meter van de experiabox v9 vandaan in dezelfde ruimte als ik test. Er zijn daar behalve de meterkast geen andere apparaten in de buurt.


Hoe kan ik zien of ik 2,4 of 5 ghz draai? 
ik zit letterlijk een halve meter van de experiabox v9 vandaan in dezelfde ruimte als ik test. Er zijn daar behalve de meterkast geen andere apparaten in de buurt.

De v9 ondersteund geen 5 GHz, dus dat zal altijd 2,4 GHz zijn. 

Even voor de duidelijkheid: u heeft nu geen WiFi versterkers? Of extenders ofzo?


Goedemorgen @Luuk81, welkom op het forum! Is het inmiddels nog gelukt snel Wifi te krijgen? 
Zo nee ben ik wel benieuwd naar het antwoord op de vragen van Nick.
Had je onze online wifimanager ook al eens doorlopen? :-)


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!