Skip to main content

Ik ben sinds een paar dagen ook klant bij jullie met glasvezel 1GB. Ik draai op de nieuwste versie V12 met 528.

Enkele punten:

-wat gebeurt er als ik de DHCP ga aanpassen naar een 10.0.0.0/24 reeks? Wordt er dan op het modem een route aangemaakt o.i.d.? Aangezien de gateway 192.16.2.254 is.

-ik heb nu een Sitecom router achter het modem staan die (ook) NAT. Volgens mij dit het modem dit ook? Kan ik dat ergens uitzetten of moet ik op mijn router NAT disablen?

-ik heb mijn eigen wifi (UniFi) en ik merk dat mijn up -en downloadsnelheid vele malen minder is dan voorheen. Ik kom nu niet hoger dan 130Mb down / 45 up. Ik probeer een beetje uit te vinden wat het beste is om nu te doen. Router er tussen uit halen en alles op de V12? Bij het vorige modem (Ziggo) had ik dit probleem niet en haalde ik met gemak 300Mb. Waarom kun je het modem niet gewoon in Bridge Mode zetten?

Waar kan de lage snelheid van mijn Wifi nu aan liggen? Iemand een suggestie?

Hallo @frahes 

-wat gebeurt er als ik de DHCP ga aanpassen naar een 10.0.0.0/24 reeks? Wordt er dan op het modem een route aangemaakt o.i.d.? Aangezien de gateway 192.16.2.254 is.

Dat kan niet.

Je zou je Sitecom router meteen op de glasvezelkast aan kunnen sluiten, zonder de KPN Box12 (V12 bestaat niet).

Hiervoor geeft KPN echter geen ondersteuning.

 

 


-ik heb nu een Sitecom router achter het modem staan die (ook) NAT. Volgens mij dit het modem dit ook? Kan ik dat ergens uitzetten of moet ik op mijn router NAT disablen?

Nee, dat kunt u niet uitzetten. U heeft nu dubbel NAT. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Heb ik ook. Al jaren. Werkt prima.

De KPN Box heeft een ip rangen van 192.168.2.x. Op uw eigen router stelt u een andere range in. Bijvoorbeeld 10.0.0.x is prima.


Waarom kun je het modem niet gewoon in Bridge Mode zetten?

Dat zou zinloos zijn, dan kunt u hem er net zo goed tussenuit halen.

Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Hallo @frahes 

-wat gebeurt er als ik de DHCP ga aanpassen naar een 10.0.0.0/24 reeks? Wordt er dan op het modem een route aangemaakt o.i.d.? Aangezien de gateway 192.16.2.254 is.

Dat kan niet.

Je zou je Sitecom router meteen op de glasvezelkast aan kunnen sluiten, zonder de KPN Box12 (V12 bestaat niet).

Hiervoor geeft KPN echter geen ondersteuning.

 

 

Klinkt logisch. Ik ga het eens proberen. Denk alleen dat het niet gaat werken...