Skip to main content
Antwoord

Wifi verbeteren i.c.m. SuperWifi

• April 15, 2025
  • 5 reacties
  • 64 keer bekeken

Beste allemaal,

Sinds ik 3 jaar geleden verhuisd ben, heb ik op en aan problemen met mijn Wifi. Ik gebruik het in combinatie met 3 superwifi punten. Wellicht overkill, maar alsnog werkt het niet. Voor een aantal smart apparaten heb ik ook een los 2.4 ghz netwerk aangemaakt. We zitten op het glasvezel netwerk. Wij hebben een Box 12 in gebruik.

Problemen die ik in eerste instantie had was dat ik constant wegvallende wifi had. Ik had de netwerknaam en wachtwoord gewijzigd naar iets waar al mijn apparaten al op aangemeld waren. Na meermaals contact te hebben gehad met KPN en alles een stuk of 10 keer gereset te hebben, heb ik de originele netwerknaam en wachtwoord aangehouden. Toen leek alles te werken. Toen heb ik overigens ook al een nieuw modem ontvangen.

Het probleem dat ik momenteel ervaar is dat ik op de eerste verdieping en op zolder geen tot zeer slechte wifi ontvang. De superwifi punten branden groen, maar als ik een speedtest doe, kom ik uit op maximaal 2 mb up en down. Al een paar keer weer gereset en opnieuw verbonden, maar het probleem blijft terugkeren. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen om dit probleem op te lossen? Ik heb eerlijk gezegd geen zin om weer 10 keer met KPN aan de lijn te hangen. Ik heb al het mogelijke qua resetten nu al wel geprobeerd en ze willen simpelweg geen monteur langssturen om het euvel op te lossen. Dan zou ik zelf voor de kosten moeten opdraaien en heel eerlijk, ik vind dat KPN diensten moet leveren die werken en als dat niet is, zij het moeten oplossen.

Vervolgvraag: Als ik het probleem niet opgelost krijg, zijn de Wifi punten dan ook te gebruiken bij een andere aanbieder die wellicht een ander type modem gebruikt?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Beste antwoord door Thomas van KPN

Ah dat is balen, als het alleen wifi is kunnen de tips uit onze kennisbank misschien nog helpen. Anders kun je misschien toch het beste weer even contact opnemen. Dit moet natuurlijk gewoon goed werken!

Je kunt ons voor issues als dit altijd bereiken op 0800-0402 maar je kunt er online ook een belafspraak voor maken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 15, 2025

Beste ​@Ducovs , welk merk en type modem gebruik je van KPN met welke firmware-versie?

Welke wifipunten gebruik je, de ronde witte en/of de ronde zwarte en met welke firmwareversie?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 15, 2025

Dag ​@JanD ,

Ik heb de KPN Box 12 en ik gebruik de ronde zwarte superwifi punten.

Firmware modem is V12.C.24.05.08

Firmware superwifi is SW2.C.24.07.04

Ik heb vandaag wel een nieuwe voeding besteld, omdat ik de melding had gemist van de adapters die voor de box 12 niet meer juist waren. Maar gaat dat echt het verschil maken, zal mij benieuwen. 

Groet, 

Duco

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Ducovs, welkom op onze community! Ik ben benieuwd of het met de nieuwe adapter wel goed werkt. Dat kan een hoop uitmaken!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2025

Hoi ​@Thomas van KPN ,

Vandaag de adapter ontvangen en gelijk omgewisseld, maar alsnog erg wisselvallend en geen constante goede verbinding. Er zijn gewoon echt drops in de snelheid, zojuist had ik een speedtest op nog geen 4 mbps en een minuut later tikt die 160 mbps aan. Er is echt geen touw aan vast te knopen. 

Mijn vriendin ervaart het nog wat vaker dan ik op haar iPhone. Maar het wegvallen van is wel extreem irritant. Zeker in een huis met veel smart apparaten en waar streamen de enige tv is die wij kijken. 

Ik begin wel een beetje radeloos te worden. Met de vraag of het bij een andere partij niet zo zal zijn. En ik wil wel op glasvezel blijven en niet naar Ziggo. 

Groet,

Duco

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 17, 2025

Ah dat is balen, als het alleen wifi is kunnen de tips uit onze kennisbank misschien nog helpen. Anders kun je misschien toch het beste weer even contact opnemen. Dit moet natuurlijk gewoon goed werken!

Je kunt ons voor issues als dit altijd bereiken op 0800-0402 maar je kunt er online ook een belafspraak voor maken.