Skip to main content

Hopelijk weet iemand de echte oplossing voor dit probleem op kpn glas verbinding.

Radio heeft lang goed gewerkt, sinds enkele maanden valt de verbinding met twee verschillende  radio providers steeds weg, soms de melding geen geldig ip adres, soms de melding dns resolving mislukt. 

Na van de stroom halen, of netwerk herstellen in de software werkt de radio meestal weer tijdelijk.

Op een ander adres binnen de gemeente met ook kpn glas werkt de radio normaal.

De radio al verwisselt met een zelfde type, die geeft dezelfde problemen op dat adres, en niet op het andere adres.

( twee weken geleden modem van stroom af geweest opdat de tv niet meer werkte, dat werkt weer en ook de pc,  inmiddels nogmaals gedaan voor de zekerheid, dat lost het radio probleem niet op.)

In afwachting van de gouden tip.

Wat is het merk en type van die radio?


Hallo, bedankt voor de reactie.

Ik heb op dat adres twee verschillende radio,s getest, eeen Logitech squeezebox en de opvolger daarvan de Ue smart radio ( zijn in principe het zelfde maar met andere software, en verbinden met een andere radio provider. Ik denk niet dat daar het probleem zit omdat ze beiden op mijn adres binnen dezelfde gemeente en het zelfde glas abbo prima werken. Ik weet niet of het mogelijk is, maar het lijkt alsof op het ene adres de dns server anders reageert op de opgevraagde adressen ?.

 

Met vriendelijke groet, Joop.


Werkt het ding via WiFi? Verbinding maken met WiFi werkt wel?


Hallo, werken beide op wifi, zoals aangegeven werken ze beiden bij aansluiten voor enige tijd en verliezen dan de verbinding ( internet symbool dan rood ), stroom eraf of netwerk herstel in software en het werkt weer tijdelijk. (Beide radio's werken op mijn adres normaal en zelfs na een drop out van een radiozender komt het meestal gewoon weer terug.) Verder zit er niets op de wifi, tv en pc werken bedraad gewoon.

Ik zou de radio's aan een kabel kunnen hangen als test, maar het heeft heel lang goed gewerkt op wifi, dus er moet een probleem zijn, er is in huis niets extra aangesloten of gewijzigd.

Groet, Joop.


Toch zou u die kabel maar eens even moeten proberen denk ik.

Ik vermoed dat de radio's alleen werken op 2,4 Ghz WiFi. En dat na enige tijd de Experiabox/KPN Box ze dwingt om op 5 Ghz verbinding te maken. Wat ze helemaal niet kunnen denk ik. Dit gedrag van de Experiabox kan zo gekomen zijn na een firmware update. 

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? En WiFi versterkers van KPN? Heeft u die? Welk model?


Hallo, ben nu niet op dat adres, maar het is zeker een experiabox zonder wifi versterkers, welk type weet ik zo niet ( kan ik dat gemakkelijk zien ?) (ik heb bij mij toen V10 genoteerd)

Ik heb wel dezelfde box, en daar werken ze goed. ( of de firmware versie's hetzelfde zijn weet ik niet ), ze zijn beiden bij overgang vanaf onsbrabantnet geplaatst, dus de box is hetzelfde. (Maar het zou toch nog kunnen dat de firmware inmiddels anders is ?)

Ik zal er vanavond op dat adres er een aan de kabel hangen, om wifi uit te sluiten ( de signaal sterkte is wel 100% waar hij staat ) dan hoor ik morgen hoe het gaat.

Bedankt voor het meedenken, Joop.


Hallo, inmiddels een dag met kabel aangesloten, en het blijft nog werken.

Het zal lastig te bewijzen of vast te stellen zijn, maar ik begin te vermoeden dat de wifi van slag raakt door de zonnepanelen van de buren.

Dat is de enige wijziging die hier heeft plaats gevonden en het verschil met mijn adres waar beide radio's goed werken.

Nog even aankijken maar, bedankt voor het meedenken, Joop.