Skip to main content

Dag KPN,

 

Met het vele thuiswerken liggen inmiddels overal in huis kabels om betrouwbaar internet te krijgen in alle ruimtes op de begane grond. Nu mogen we weer meer op kantoor werken en wil in wel betrouwbaar internet houden in huis, maar niet overal de kabels door het huis hebben. Op strategische plaatsen heb ik aansluitingen gemaakt, maar uiteraard is het niet overal mogelijk. Wifi heeft altijd goed gewerkt, na de laatste update van de experiabox is het wifi bereik drastisch afgenomen (gevoelsmatig).

 

Helaas zijn er plaatsen waar ik nog steeds geen betrouwbaar wifi signaal heb om een online vergadering te doen zonder door de woonkamer heen een kabel te leggen. Nu heb ik het forum al doorgelezen en de meeste tips & tricks geprobeerd. Heb ook een experia wifi punt aangeschaft, maar nu zie ik voordat ik aan de installatie begin dat dit apparaat de wifi van de huidige Experiabox V10 overneemt. Dat lijkt me niet handig. Dus dat apparaat gaat weer terug (helaas). Ik heb in het verleden al eens een KPN wifi versterker aangeschaft (zo'n wit kastje) omdat ik op zolder helemaal geen wifi bereik had. Voor de bovenverdieping brengt dit wel wat verlichting. Alleen beneden is het nog steeds belabberd.

 

Heb ook de wifimanager doorlopen, helaas loopt deze vast op het testen. Ik krijg dan de melding ”Deze inhoud is geblokkeerd. Neem contact op met de site-eigenaar om het probleem op te lossen.” 
 

Via de KPN thuis app wel een speedtest kunnen doen in de ruimte waar de WiFi het slechtst is

 

Wie kan me helpen aan een oplossing?

Heb je de Wifimanager al zorgvuldig gedaan? Zorg ervoor dat je de verbinding niet verliest!! Ik zie nu dat je één experia wifi hebt. Je hebt er echter minimaal 2 nodig.  Doe de wifimanager zonder dat er iets is aangesloten op het modem. 


Meerdere malen, met verschillende internet Explorers (edge, internet explorer, safari, Chrome), meerdere apparaten (zowel Windows, Android als IOS), maakt allemaal niets uit helaas. Ik krijg ten alle tijde dezelfde melding zoals hierboven beschreven bij het testen van de verbinding.


Volgens mij heeft @jeroen-vossen deze versterker op zolder:

Klopt dat? Is deze bekabeld aangesloten? 


Heb ook een experia wifi punt aangeschaft, maar nu zie ik voordat ik aan de installatie begin dat dit apparaat de wifi van de huidige Experiabox V10 overneemt. Dat lijkt me niet handig. Dus dat apparaat gaat weer terug (helaas).

Wat is hier het probleem mee? Waarom lijkt u dit niet handig?

Als u dat niet wilt, dan zult u dus andere accespoints aan moeten schaffen. Van TP-Link of Netgear ofzo.


Ik heb op zolder inderdaad zo’n versterker als @Nick83 aangeeft. Deze is bekabeld aangesloten.

 

Het nieuwe kastje is niet handig omdat deze box het wifi signaal van het huidige v10 modem overneemt. Dat verplaatst naar mijn idee enkel het probleem. Heb van TP link en netgear van die stopcontact versterkers geprobeerd, probleem is dat die de complete WiFi snelheid onderuit halen als ze als repeater ingesteld staan, daarnaast gaat de WiFi pingpongen tussen tussen de Experiabox WiFi en de versterker. Dat is niet handig met tv kijken via de tablet.


Het beste Wi-Fi netwerk krijg je door 2 experia wifi's bekabeld neer te zetten. Als het een groot huis is misschien een derde.  Ik heb er 3 staan en overal perfect Wi-Fi. Naadloos ga je dan over van het ene punt naar het andere. Het kost je € 50,00 maar fan heb je het gewoon goed.


Repeaters in het stopcontact zijn inderdaad geen goede oplossing. Je moet een setje hebben van 2 of 3 punten. Die werken dan met elkaar samen en zorgen er voor dat je apparaten naadloos overschakelen. Het beste is om elk punt bekabeld aan te sluiten.


Het is me duidelijk, ik ga dan helaas maar een 2e experia aanschaffen. Had de hoop het op een andere manier op te kunnen lossen. 
 

ik neem aan dat de versterker op zolder wel gewoon blijft werken.


Het is me duidelijk, ik ga dan helaas maar een 2e experia aanschaffen. Had de hoop het op een andere manier op te kunnen lossen. 

Had u iets in gedachten?

ik neem aan dat de versterker op zolder wel gewoon blijft werken.

Ja, uiteraard.


Had eigenlijk de hoop dat de versterkers die KPN in het verleden verkocht en die bij mijop zolder staat bij mij nog gewoon verkrijgbaar waren. Dat had voor mij afdoende geweest.


Die zijn zwaar verouderd.  Doe het goed! Daar heb je zoveel plezier van. Je hebt vast goeie producten die op Wi-Fi werken.  Geef dan ook wat geld uit aan de producten die het aan moeten sturen. 


Had eigenlijk de hoop dat de versterkers die KPN in het verleden verkocht en die bij mijop zolder staat bij mij nog gewoon verkrijgbaar waren. Dat had voor mij afdoende geweest.

Daar kun je via marktplaats nog wel aan komen.